DZIEŃ 4- 26 MARCA 2020r.

 

CZWARTEK

Temat: Zwiastuny Wiosny

+ zadania i zabawy z językiem angielskim 

Cele główne:

-Kształtowanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek

-Rozwijanie sprawności manualnej w tym motoryki małej

-Wzbogacanie wiadomości z zakresu przyrody

1.ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ- Ilustracja ruchowa przy wierszu czytanym przez rodzica.

Świeci słoneczko złote (obracanie dłońmi)

Wieje wiosenny wiatr (machanie rękami)

I każdy ma ochotę

Wędrować sobie w świat (tupanie nogami)

Świeci słoneczko jasne (obracanie dłońmi)

Pada wiosenny deszcz (poruszanie palcami rąk do dołu)

Urosną śliczne kwiatki

My urośniemy też (wyprost w górę z uniesieniem rąk)

 

2.ZAGADKI – Rodzic odczytuje treść zagadek dziecku. Dziecko stara się odpowiedzieć poprawnie. POWODZENIA !

W czerwonych butach po łące chodzę,

Czasem przystanę na jednej nodze

Łypnę okiem, przekrzywię głowę

Czy już śniadanie dla mnie gotowe?

 

Tu cytrynek, tam paź królowej

Wszędzie piękne, kolorowe

Lekko unoszą się nad łąką

Gdy tylko zaświeci słonko.

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie

z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie.

 

W kropki mam spódnice

Chętnie zjadam mszyce.

 

3. KARTA PRACY DLA DZIECI 3-5 LETNICH– Otocz pętlą tylko te obrazki, które przedstawiają zwiastuny wiosny.

zwiastuny wiosny karta pracy

4.UTRWALANIE PIOSENKIMaszeruje wiosna

5.PRACA PLASTYCZNAWiosna malowana palcami

wiosna malowana palcami

-Wybierz kartę pracy

– Uzupełnij wolne pola farbami odpowiedniego koloru. Zrób to za pomocą swoich palców.

CZAS NA ZABAWĘ Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM :

1. Piosenka na powitanie oraz do utrwalenia – przedszkolaki śpiewają z rodzicami.

2. Karty pracy oraz zabawy w załączonych plikach :

3-i-4-latki – karta pracy na cały tydzień

5-cio-latki – karta pracy na cały tydzień

6cio-latki – karta pracy na cały tydzień

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

  1. Na rozgrzewkę, przypomnij sobie dni tygodnia.
  2. Odczytaj dni tygodnia ukryte na poniższej karcie pracy.

 

  • Zrób tyle przysiadów, ile jest dni tygodnia.
  • Klaszcz w dłonie i podziel na sylaby wszystkie dni tygodnia.

 

3. Zobacz na poniższej planszy, jak świat budzi się do życia?

  • Czy potrafisz odnaleźć poczwarkę, kijankę, skrzek? Poproś o pomoc rodziców.
  • Skacz jak żabka. Wykonaj 10 długich skoków.
  • Opowiedz  o rozwoju wybranego przedstawiciela świata przyrody. W czasie opowiadania użyj zwrotów: na początku, następnie, później, na końcu.
  • Fruwaj jak motylek, poruszaj się bardzo cichutko, na paluszkach.
  • Uzupełnij tabelkę w Książce „Olek i Ada B+ litery i liczby” na stronie 39, którą możesz wydrukować. Zaznacz krzyżykiem które zdanie jest prawdziwe, które fałszywe. Powodzenia;)
  • Olek i Ada B+ Litery i liczby