DZIEŃ 3- 25 MARCA 2020R.

 

Temat: SŁODKIE NIESPODZIANKI

 Cel główny:

  • Tworzenie warunków umożliwiających swobodny rozwój dziecka;
  • Wspieranie i rozwijanie procesów poznawczych dziecka;
  • Rozgrzewka do zajęć ” Uśmiechem Cię witam, szeptem pozdrawiam.

1. Rozgrzewka do zajęć: Nauka krótkiej rymowanki

„Uśmiechem Cię witam, szeptem pozdrawiam.

Radosny nastrój,szybko zostawiam”  

Rodzic wraz z dzieckiem powtarza rymowankę: raz cicho, raz głośno, z uśmiechem na ustach, podskakując na jednej nodze, podskakując na dwóch nogach.

2. Wysłuchanie wiersza pt. ” Dyzio Marzyciel” Juliana Tuwima

Rozmowa na temat wiersza:

  • Czy lubisz jeść słodkie przysmaki?
  • Jaki deser lubisz najbardziej?
  • Czy słodkie łakocie są zdrowe?

3. Wspólne przygotowanie budyniu z rodzicem – Rodzic wyjaśnia dziecku jakie należy wykonać czynności i w jaki sposób. Następnie wspólnie z dzieckiem przygotowują budyń z dostępnych składników.

4. Stymulowanie zmysłu dotyku – zabawa budyniem

Dziecko bawi się budyniem, który znajduje się w małych miseczkach. Do budyniu można dokładać ziarenka grochu, fasoli, ugniatać go, próbować formować różne kształty. Proszę, aby dziecko /  dzieci nazywały czynności, które wykonują.

Utrwalenie piosenki „Maszeruje wiosna”

5. Karta pracy dla dzieci 3-5 lat 

 

 

6. ZADANIA DLA STARSZAKÓW

POZNAJEMY LITERKĘ  Ł, ł

Poniżej link do książki Olek i Ada B+, w której można utrwalać pisanie, czytanie, liczenie, poznane litery i liczby.

Olek i Ada B+ Litery i liczby

  • Strona 36– Opowiedz, co robi Olek i tata na obrazku
  • zobacz, jak wygląda nowa literka, podziel na sylaby i na głoski słowo „łopata”
  • przeczytaj czytankę, lub poproś o pomoc rodziców
  • Strona 37- połącz obrazki z cyframi , z odpowiednią liczbą głosek
  • napisz po śladzie literę ł pamiętając, że zaczynamy od miejsca, w którym jest kropka. Powodzenia;)