Temat: SŁODKIE NIESPODZIANKI
Cel główny:
- Tworzenie warunków umożliwiających swobodny rozwój dziecka;
- Wspieranie i rozwijanie procesów poznawczych dziecka;
- Rozgrzewka do zajęć ” Uśmiechem Cię witam, szeptem pozdrawiam.
1. Rozgrzewka do zajęć: Nauka krótkiej rymowanki
„Uśmiechem Cię witam, szeptem pozdrawiam.
Radosny nastrój,szybko zostawiam”
Rodzic wraz z dzieckiem powtarza rymowankę: raz cicho, raz głośno, z uśmiechem na ustach, podskakując na jednej nodze, podskakując na dwóch nogach.
2. Wysłuchanie wiersza pt. ” Dyzio Marzyciel” Juliana Tuwima
Rozmowa na temat wiersza:
- Czy lubisz jeść słodkie przysmaki?
- Jaki deser lubisz najbardziej?
- Czy słodkie łakocie są zdrowe?
3. Wspólne przygotowanie budyniu z rodzicem – Rodzic wyjaśnia dziecku jakie należy wykonać czynności i w jaki sposób. Następnie wspólnie z dzieckiem przygotowują budyń z dostępnych składników.
4. Stymulowanie zmysłu dotyku – zabawa budyniem
Dziecko bawi się budyniem, który znajduje się w małych miseczkach. Do budyniu można dokładać ziarenka grochu, fasoli, ugniatać go, próbować formować różne kształty. Proszę, aby dziecko / dzieci nazywały czynności, które wykonują.
Utrwalenie piosenki „Maszeruje wiosna”
5. Karta pracy dla dzieci 3-5 lat
6. ZADANIA DLA STARSZAKÓW
- Obejrzyj z rodzicami filmik pt.: „Cała Polska myje ręce”
- Dlaczego mycie rąk jest tak ważne?
POZNAJEMY LITERKĘ Ł, ł
Poniżej link do książki Olek i Ada B+, w której można utrwalać pisanie, czytanie, liczenie, poznane litery i liczby.
- Strona 36– Opowiedz, co robi Olek i tata na obrazku
- zobacz, jak wygląda nowa literka, podziel na sylaby i na głoski słowo „łopata”
- przeczytaj czytankę, lub poproś o pomoc rodziców
- Strona 37- połącz obrazki z cyframi , z odpowiednią liczbą głosek
- napisz po śladzie literę ł pamiętając, że zaczynamy od miejsca, w którym jest kropka. Powodzenia;)