TEMAT TYGODNIA: RODZINA
ŚRODA
TEMAT DNIA: JA I MOJA RODZINA
+ zabawy z językiem angielskim
CELE OGÓLNE:
- Uświadomienie, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń i wzajemna pomoc.
- Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie.
- Rozumienie znaczenia słowa „rodzina”.
- Wymienianie członków rodziny „bliższej” i „dalszej”.
- Poznanie tradycji i zwyczajów rodzinnych.
- WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ:.Co robisz rano, gdy wstaniesz z łóżka?
- Wykonaj ćwiczenia o których mowa w rymowance.
- Spróbuj mówić rymowankę razem z rodzicem i wykonywać ćwiczenia.
RĘCE W GÓRZE – MAŁO! (ręce do góry)
RĘCE W DOLE – MAŁO! (ręce w dół)
NO TO SKOK DO GÓRY (skok)
LATAĆ BY SIĘ CHCIAŁO! (naśladowanie latania)
PRZYSIAD JEDEN ZROBIĘ (przysiad)
ALBO MOŻE DWA (przysiad)
I POTAŃCZĘ TROCHĘ (swobodny taniec)
GDY MUZYCZKA GRA
A NA KONIEC SIĄDĘ SOBIE I POMYŚLĘ – CO JA ROBIĘ? (siad na podłodze)
- CO MOŻNA ZROBIĆ Z RODZINĄ? – obejrzyj prezentację i odpowiedz na pytanie
3. WYSŁUCHANIE WIERSZA M. ORZECHOWSKIEJ CZYTANEGO PRZEZ RODZICA:
„JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska
Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.
W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.
Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.
Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.
Rozmowa z dzieckiem inspirowana pytaniami:
- Kto był na urodzinach?
- Jak nazywają się osoby, które przyjechały do domu chłopca?
- Ilu było gości?
- Kto należy do rodziny „bliższej”, a kto do „dalszej”?
4. UTRWALENIE PIOSENKI „MOJA WESOŁA RODZINA”.
5. WYKONAJ KARTY PRACY:
- Znajdź różnice
- Wytnij puzzle i przyklej je na kartce
- Pomóż dotrzeć rodzinie na piknik
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
ZAJĘCIA DLA DZIECI 3 – 6 – LETNICH
1. POWITANIE
2. OPIS ZAJĘĆ
FAMILY – OPIS DO ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 3-6 LATKI
3. KARTY DO ZABAW I GRY
4. PIOSENKI DO ZAJĘĆ
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
Dziś poznasz historię pewnej dziewczynki, jej mamusi i zagubionego kotka.
Pobawimy się kamykami, wykonamy doświadczenie z mlekiem.
- Posłuchaj zagadki:
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy. (kot)
- Czy znajdziesz w pobliżu coś, co przypomina mięciutką sierść kotka?
- Poruszaj się na czworaka, jak skradający się kot. Odpocznij i zrób koci grzbiet.
2. Usiądź wygodnie i posłuchaj jednego z moich ulubionych opowiadań. Na końcu będą pytania, na które postaraj się odpowiedzieć. Poniżej zamieszczone są obrazki do tekstu. Obejrzyj je w trakcie słuchania:)
Opowiadanie Joanny Papuzińskiej „Agnieszka opowiada bajkę”.
1.2.
3. 4.
5. 6.
-Czy podobało Ci się opowiadanie? Dlaczego?
- Obejrzyj jeszcze raz obrazki. Postaraj się opowiedzieć mamie/tacie/babci tę historię zaczynając od słów: 'Pewnego razu….
- Zabawa ruchowa. Pora się poruszać, kliknij na grę poniżej i wykonaj ćwiczenia.
Proste ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci – zakręć magicznym kołem!
3. Zabawa matematyczna dziecka z rodzicem „Kamyki”. Dziecko powinno mieć 10 – 20 kamyków, zależnie to od umiejętności liczenia przez dziecko.
Ułóż kamyki przed sobą, policz je:
- Dziecko głośno liczy ( jeden, dwa, trzy…) dotykając kamyk ręką
i wypowiada liczebniki, rodzic sprawdza poprawność.
- Teraz przelicz kamyki wskazując, który kamyk jest pierwszy, drugi, trzeci, czwarty (dziecko używa liczebników porządkowych).
- Rodzic mówi: – Podnieś trzeci (szósty, dziewiąty…) kamyk, dziecko liczy i wykonuje polecenie.
* Zadanie dla chętnych. Ułóż kamyki w pary tak, jak się ustawiają starszaki, gdy jadą na wycieczkę. Czy potrafisz policzyć kamyki, używając liczb parzystych?
( Czyli takich, które można ułożyć w pary) To niełatwe zadanie, poproś o pomoc rodzica, jeśli nie potrafisz.
: : : : : :
2 4 6 8 10
- Zabawa w dodawanie i odejmowanie. Wykorzystaj 10 kamyków, resztę odłóż. Możesz przeliczać na palcach.
-Rodzic kładzie przed dzieckiem 3 kamyki, dziecko pokazuje 3 palce. Następnie zamyka oczy. Rodzic dokłada 2 kamyki. Dziecko otwiera oczy i przelicza kamyki. Ile kamyków przybyło? Warto wykonać kilka zabaw. Stopień trudności zależy od umiejętności liczenia dziecka.
3+2=5
Należy również wykonać podobne zadania na odejmowanie. Ważne, aby schować kamyki, które zostały odjęte. Przykład:
- Kamyki to na niby truskawki. Hania miała 5 truskawek. (Dziecko układa sześć kamyków). Mama zjadła kilka truskawek. (Dziecko zamyka oczy, rodzic chowa 2 kamyki) . Ile truskawek zostało? Ile truskawek zjadła mama?
5-2=3
Pora na chwilę przerwy. Kamyki i słoik/garnek przydadzą się po piosence.
4. Zabawa przy piosence. Odpocznij, słuchając piosenki „Rodzina”, klaszcz do rytmu.
Znamy refren i pierwszą zwrotkę. Naucz się drugiej zwrotki. Rodzic czyta, początek wersu, dziecko dopowiada resztę.
2. Kuzyn z żoną i bliźnięta (prawie identyczne!)-
pełna chata, ale razem jest nam fantastycznie!
5. Zabawa rozwijająca zmysł słuchu ” Kamyki w słoiku”.
Dziecko siada tyłem do rodzica. Rodzic wolno wrzuca kilka kamyków do słoika. Dziecko liczy po cichu i wypowiada liczbę wrzuconych kamyków. Ważne, aby dziecko po zabawie wysypało kamyki i samodzielnie przeliczyło, czy odpowiedź była poprawna. Można zamienić się rolami, teraz liczy rodzic:)
6.Wysłuchalismy opowiadania o rodzinie, która przygarnęła małego kotka, który chętnie pije mleko. Dziś ono posłuży do wykonania doświadczenie „Kolorowe mleko”. Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki (mogą być farbki), płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.
Oto zadanie:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/
Życzę dobrej zabawy.