DZIEŃ 40-19.05.2020r.

TEMAT TYGODNIA: RODZINA

WTOREK

TEMAT DNIA: CZŁONKOWIE RODZINY – DRZEWO GENEALOGICZNE.

CELE OGÓLNE:

  • Nazywanie członków swojej rodziny.
  • Podawanie powiązań między członkami swojej rodziny.
  • Dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie.
  • Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie.
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Rozwijanie pamięci.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. WPROWADZENIE: Wyliczanka z członkami rodziny.

2. ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA FILMU PT.:”MOJA RODZINA” (PROSZĘ KLIKNĄĆ W ODNOŚNIK)

MOJA RODZINA – FILM EDUKACYJNY PROFESORA SZYMONA

3. CZŁONKOWIE RODZINY – DRZEWO GENEALOGICZNE

4. PIOSENKA O CZŁONKACH RODZINY

5. KARTY PRACY DLA DZIECI 3 – 5 LETNICH (GDZIE TO MOŻLIWE MOŻNA WSKAZAĆ PALCEM NA KOMPUTERZE)

6. PRACA PLASTYCZNA – SERDECZNIE PROSZĘ O WYKONANIE DRZEWA GENEALOGICZNEGO. (Do wykonania potrzebne będą: zdjęcia członków rodziny, kartka, opcjonalnie kredki/mazaki/farby, klej, nożyczki) 

  • Dziecko rysuje drzewo na kartce.
  • Wspólnie z rodzicem wybiera zdjęcia do drzewa genealogicznego, nazywając przy tym członków rodziny.
  • Dziecko wycina postacie ze zdjęć, następnie nakleja je w odpowiedniej kolejności na narysowane przez siebie drzewo.

POWODZENIA! 🙂

 

7. PUZZLE LITEROWE I CYFROWE. (WYTNIJ I UŁÓŻ)

8. PROPOZYCJE GIER I ZABAW  (PROSZĘ KLIKNĄĆ W ODNOŚNIK) 🙂

A) ĆWICZYMY PAMIĘĆ

B) KTO KIM JEST?

C) ĆWICZYMY SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Witaj we wtorek, czy masz dobry humorek?:)

Dziś nauczymy się piosenki pt.: „Rodzina”, pobawimy się w liczenie, porównamy kto jest wyższy, a kto niższy? Będziemy przeplatać zajęcia muzyczne i matematyczne.

Zaczynamy.

1.Za chwilę wysłuchasz piosenki. Najpierw wyjaśnijmy trudniejsze słowa, żeby dobrze zrozumieć treść.

Co to znaczy, że ktoś ma piegi? Jest piegowaty?

Pippi Langstrumpf ma piegi na nosie, czyli brązowe kropeczki. Często pojawiają się one po opalaniu. A czy ty masz piegi? Kto z twoich znajomych ma piegi?CIEKAWOSTKA:Dzień Piegów obchodzimy 1 marca.

Słowo „identyczny”, czyli  taki sam. Na przykład bywają identyczne bliźniaki. Czasem do przedszkola dwie lub trzy dziewczynki przychodziły w identycznych sukienkach.

Posłuchaj piosenki.

 

  •  Odpowiedz na pytania dotyczące słów piosenki:

Co Ci się w niej podobało lub nie podobało ?  Jaki ma nastrój, jest wesoła czy smutna? Poważna czy zabawna?

– Co wiąże rodzinę?

– Wymień członków rodziny oraz zwierzęta.

– Kto hałasuje?

-Czyimi dziećmi są bliźnięta?

  • ♥ Zabawa muzyczno -ruchowa rozwijająca kreatywność „Taniec z chustą lub wstążką”. Włącz piosenkę i wykonaj dowolny taniec według własnego pomysłu. Staraj się wykonywać płynne ruchy rąk, krążenia ramion,  aby chusta/wstążka ładnie  się unosiła w powietrzu.

2. Zajęcia matematyczne.

  • ZAGADKA : Jeśli to odwrócisz do góry nogami, zwiększy się o połowę.

Zagadka jest dość trudna, ale się nie poddawaj. Za po grze będzie podpowiedź.  Rozwiązanie znajdziesz na końcu strony:)

3. Zagraj w grę online „Wskaż odpowiednią liczbę owoców”

Wskaż liczbę na owocach

  • Podpowiedź do zagadki: To jedna z cyfr, czy wiesz jaka?

4. Powróćmy do piosenki. Postaraj nauczyć się  pierwszej zwrotki i refrenu. Rodzic czyta, dziecko powtarza.

1. W jednym domu mieszka razem wesoła rodzinka:

mama,tata, brat i siostra i kudłata świnka!

Dziadek z babcią, kotek Mruczek, ciocia oraz wujek

i kuzynka piegowata (co wciąż hałasuje).

Refren: Rodzina, rodzina zawsze razem się trzyma,

bo wiąże ją miłości nić. Tej nici nie przerwie nic.

  • Zabawa słowna; wypowiedz fragment  refrenu tak, jakby mówił robot (dzieląc słowa na sylaby)  Ro-dzi-na, ro-dzi-na zaw-sze-ra-zem się trzy-ma…
  •  Ukucnij i powiedz to samo, jak krasnoludek– wysokim, piskliwym głosem.
  • Teraz stań na palcach i zmień się w olbrzyma– mów niskim, grubym głosem 😉

5. Wracamy do zabaw matematycznych. Będziemy określać, kto jest niższy, kto wyższy? Posłuchaj  zabawnego wiersza czytanego przez rodzica.

Słowo najpękatsza/pękata– oznacza coś dużego, coś wypełnionego po brzegi, na przykład worek Mikołaja pełen prezentów. Co jest pękate w wierszu?

 

Eliza Sarnacka-Mahoney

Torba mamy

Są na świecie różne mamy
Niskie, średnie i wysokie,
Mamy szczupłe lub okrągłe
Czarno- lub niebieskookie.

W tłumie innych pań te mamy
Czasem trudno poznać z dala,
Gdy migają w jednakowych
Płaszczach, butach oraz szalach.

Lecz nie moją własną mamę!
Mamę różni cecha taka,
Że gdy idzie to z nią idzie
Najwspanialsza torba świata.

Torba całkiem wyjątkowa!
Unikalna! (choć bez frędzli)
Taka torba, w której zawsze
Wszystko się bez trudu zmieści.

Soczek i kanapka z serem,
Szalik oraz rękawiczki,
Zapasowa para butów,
Plastelina i nożyczki.

Lalka w wózku, książki wszystkie,
Klocki oraz układanki,
Latem chowa się w niej rower,
A gdy przyjdzie zima – sanki.

Gdy jedziemy na wycieczkę
Mama niesie w niej łóżeczko,
Bo nie lubię spać na trawie
Nawet jeśli jest nad rzeczką.

Nadto po kieszonkach licznych,
Na pamiątkę tam ukryte
Spoczywają moje skarby
Znalezione lub zdobyte.

Są tam kapsle i muszelki,
I wór piasku z wydm nad morzem,
I sześć kół od parowozu,
I staw z karpiem, i wieżowiec.

Mamę da się poznać wszędzie,
Mamę różni cecha taka,
Że gdy idzie to z nią idzie
Najpękatsza torba świata!

  • Jaka może być mama- odpowiedź znajdziesz na początku wiersza.

– Czy twoja mama jest wysoka, czy niska? Kto jest najwyższy w twej rodzinie? . Wymień jej członków od najniższego do najwyższego.

6.  Kto jest wyższy? Kto niższy?

Oto zdjęcie MOTYLI z początku roku szkolnego.

TAK MIŁO WAS ZOBACZYĆ CHOCIAŻ NA ZDJĘCIU

Przyjrzyj się wzrostowi chłopców.

– Który z nich wydaje się najwyższy, który najniższy? Kto jest średniego wzrostu?

-Którzy chłopcy są równi? Uzupełnij zdanie: Kacper S. jest niższy od………, ale wyższy od………….

– Zaczynając od Szymona (z lewej strony), powiedz o każdym z chłopców, od kogo jest wyższy/niższy? Czy urośliście w czasie nieobecności w przedszkolu? Pewnie tak:)

7. Zadanie w książce FIOLETOWEJ, Nowe przygody cz. 4, str. 47

Należy pokolorować osoby i przedmioty, które są wyższe.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=48

Uwaga! Na jutro będziemy potrzebować słoik lub mały garnek i 10-20 małych kamyczków oraz do przeprowadzenia eksperymentu : mleko, barwniki/farbki, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.

ODPOWIEDŹ NA  ZAGADKĘ: cyfra 6 odwrócona do góry nogami zwiększa się o połowę, bo:

6    9

6= 3+3 

9 = 3+3+3

9= 6+3