TEMATYKA TYGODNIA – HIGIENA I ZDROWIE
CZWARTEK
Temat dnia: Zdrowe zęby mam bo o nie dbam.
Cele główne:
-Kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków higieniczno- zdrowotnych
-Zwracanie uwagi na systematyczną kontrolę stanu jamy ustnej
-Wdrażanie do uważnego oglądania
Przebieg zajęć:
1.ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ
Szczotka, pasta- improwizacja ruchowa do repertuaru zespołu „Fasolki”.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Z4j3MuGsTrU
2.WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ POPRZEZ OBEJRZENIE BAJKI „DOKTOR ZĄBEK”
Dzieci wraz z rodzicami oglądają uważnie bajkę.
Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E&t=36s
3. ROZMOWA DOTYCZĄCA BAJKI
Rozmowa na temat opowiadania:
-O czym była bajka?
-Kto występował w bajce?
-Dlaczego trzeba myć zęby?
-Co mogło by się stać gdybyśmy nie myli zębów?
-Gdzie powinniśmy się udać gdy boli nas ząb?
4.RYTMIZOWANIE TEKSTU
Zdrowe zęby mam bo o nie dbam – Przedszkolaki wraz z rodzicami wypowiadają tekst głośno i cicho. Masują językiem górne i dolne zęby; kłapią zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.
5.KARTA PRACY DLA DZIECI 3-5 LETNICH
Otocz pętlą te produkty, które szkodzą naszym zębom. Karta pracy – zęby
6.PRACA PLASTYCZNA
Uzupełnij jamę ustną (zęby) chłopca lub dziewczynki na rysunku za pomocą białej fasoli (jeśli nie posiadacie w domu fasoli opcjonalnie można użyć białej plasteliny. POWODZENIA
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
- Na rozgrzewkę policzymy. Połącz doniczki z kwiatkami, tak żeby dodawanie na kwiatku odpowiadało cyfrze na doniczce.
2. W poniedziałek poznaliśmy piosenkę „Wołanie wiosny”. Czy potrafisz zaśpiewać refren? Dziś nauczymy się pierwszej i drugiej zwrotki.
1.Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.
Ref.: Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.
2. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki,
żabki skaczą, a skowronek,
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
- Zabawa muzyczno- ruchowa- będą potrzebne dwie łyżki lub łyżeczki. Posłuchaj piosenki. Naśladuj zwierzęta, o których śpiewa dziecko. W czasie refrenu trzymaj łyżki w dłoniach i wystukaj rytm.
- Wykonaj karty pracy na stronie 68 w fioletowej książce. Przeczytaj sam,
lub z rodzicem nazwy ptaków. Pokoloruj w drugim i trzecim rzędzie nazwy ptaków takim kolorem, jaki znajduje się w pierwszym rzędzie. Jeśli możesz, to wydrukuj tę kartę, jeśli nie, to odszukaj takie same nazwy. Jakie ptaki mają w swej nazwie literę j?
Nowe przygody Olka i Ady cz.3. FIOLETOWA