DZIEŃ 9 – 02.04.2020 R.

TEMATYKA TYGODNIA – HIGIENA I ZDROWIE

CZWARTEK

Temat dnia: Zdrowe zęby mam bo o nie dbam.

Cele główne:

-Kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków higieniczno- zdrowotnych

-Zwracanie uwagi na systematyczną kontrolę stanu jamy ustnej

-Wdrażanie do uważnego oglądania

Przebieg zajęć:

1.ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ

Szczotka, pasta- improwizacja ruchowa do repertuaru zespołu „Fasolki”.

Link do piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=Z4j3MuGsTrU

2.WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ POPRZEZ OBEJRZENIE BAJKI „DOKTOR ZĄBEK”

Dzieci wraz z rodzicami oglądają uważnie bajkę.

Link do bajki:  https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E&t=36s

3. ROZMOWA DOTYCZĄCA BAJKI

Rozmowa na temat opowiadania:

-O czym była bajka?

-Kto występował w bajce?

-Dlaczego trzeba myć zęby?

-Co mogło by się stać gdybyśmy nie myli zębów?

-Gdzie powinniśmy się udać gdy boli nas ząb?

4.RYTMIZOWANIE TEKSTU

Zdrowe zęby mam bo o nie dbam – Przedszkolaki wraz z rodzicami wypowiadają tekst głośno i cicho. Masują językiem górne i dolne zęby; kłapią zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.

5.KARTA PRACY DLA DZIECI 3-5 LETNICH

Otocz pętlą te produkty, które szkodzą naszym zębom. Karta pracy – zęby

6.PRACA PLASTYCZNA

Uzupełnij jamę ustną (zęby) chłopca lub dziewczynki na rysunku  za pomocą białej fasoli (jeśli nie posiadacie w domu fasoli opcjonalnie można użyć białej plasteliny. POWODZENIA

zęby- karta pracy dziewczynka

zęby- praca plastyczna

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

  1.  Na rozgrzewkę policzymy. Połącz doniczki z kwiatkami, tak żeby dodawanie na kwiatku odpowiadało cyfrze na doniczce.

2. W poniedziałek poznaliśmy piosenkę „Wołanie wiosny”. Czy potrafisz zaśpiewać refren? Dziś nauczymy się pierwszej i drugiej zwrotki.

1.Dzisiaj w drodze do przedszkola 

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.  

2. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki,

żabki skaczą, a skowronek,

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

  • Zabawa muzyczno- ruchowa- będą potrzebne dwie łyżki lub łyżeczki. Posłuchaj piosenki. Naśladuj zwierzęta, o których śpiewa dziecko. W czasie refrenu trzymaj łyżki w dłoniach i wystukaj rytm.
  • Wykonaj karty pracy na stronie 68 w fioletowej książce. Przeczytaj sam,

lub z rodzicem nazwy ptaków. Pokoloruj w drugim i trzecim rzędzie nazwy ptaków takim kolorem, jaki znajduje się w pierwszym rzędzie.  Jeśli możesz, to wydrukuj tę kartę, jeśli nie, to odszukaj takie same nazwy. Jakie ptaki mają w swej nazwie literę j?

Nowe przygody Olka i Ady cz.3. FIOLETOWA