TEMATYKA TYGODNIA – HIGIENA I ZDROWIE
ŚRODA: Higiena osobista – poznanie podstawowych zasad dbania o swój wygląd + podstawowe informacje dla dzieci na temat Koronawirusa
Cele ogólne:
- Wdrażanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny.
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych przyborów toaletowych.
- Wdrażanie do stosowania zasad higieny osobistej.
1. Wprowadzenie do zajęć:
„Lustereczko” –nauka krótkiej rymowanki. Rodzic powtarza słowa rymowanki razem z dzieckiem – przekazywanie sobie nawzajem lusterka i sprawdzanie czystości buzi.
„Lustereczko małe mam, więc je dzisiaj Tobie dam,
popatrz teraz w nie – czysta buzia jest, czy nie?”.
2. „Brudasek i czyścioszek”– oglądanie ilustracji przedstawiającej zadbanego, czystego chłopca i brudnego chłopca (z brudną buzią, rozczochranego, w poplamionej bluzce, brudnych butach).
- Rozmowa na temat ich wyglądu.
- Wskazywanie różnic w obrazkach.
- Ustalenie, co należy zrobić aby zmienić wygląd brudaska.
3. „Czarodziejski worek” – zagadki dotykowe.
Wyciąganie z worka różnych przyborów toaletowych, ustalenie które z nich pomogą przywrócić brudaska do porządku.
- mydło,
- ręcznik,
- grzebień,
- pasta do zębów,
- szczotka do zębów,
- kubek.
4. Wysłuchanie oraz zabawa ruchowa do piosenki „Mydło lubi zabawę”.
5. Karty pracy dla dzieci 3-5 letnich
ZADANIA DLA STARSZAKÓW- DZIŚ PRIMA APRILIS;))
Pamiętajmy jednak, że bakterie i wirusy nie mają poczucia humoru;[
zatem MYCIE RĄK I HIGIENA OBOWIĄZUJĄ ZAWSZE!
- Przyjrzyj się obrazkowi. Czy potrafisz odgadnąć, co tu nie pasuje?
- Posłuchaj wiersza, który opowiada o dziwnej zamianie rodziców i dzieci.
Zamiana
Agata Widzowska
-Mamusiu, tato co wam się stało?
Wszystko się śmiesznie pozamieniało
Mama ze smoczkiem biega od rana,
tata z twarożkiem lepi bałwana…
Dzisiaj rodzice wstali nieznośni,
z psem na podłodze bawią się kośćmi
i choć do pracy ruszać już pora,
tata marudzi: „Chcę do przedszkola!”
Co? Nie potrafią zapiąć guzików?
I znów posiedzieć chcą na nocniku,
już po raz piąty sznurują buty
i wciąż się kłócą jak dwa koguty!
Pani w przedszkolu miło nas wita,
mamę i tatę za rączki chwyta.
-Chodźcie tu do mnie słodkie maluszki.
Będziemy sypać ptakom okruszki,
na obiad zjemy same pyszności,
i do kucharek pójdziemy w gości,
a jeśli wszystko zacznie nas nudzić,
można malować i się pobrudzić,
mamie i tacie czas dać całusa,
bo do zabawek chcą już dać susa.
Czy to nie dziwne? I co to znaczy?
To że musimy jechać do pracy!
- Czy podobał się wam wiersz? Co was rozbawiło?
- Co się stało z rodzicami?
- Co robili w przedszkolu?
- Czym musiały zająć się dzieci?
- ♥ Zabawa ruchowa: Zamieniamy się w rodziców i pokazujemy, jak tata trzepie dywany, mama myje okna, tata wnosi ciężkie zakupy, mama rozwiesza pranie wspinając się na palce, aby dosięgnąć do sznurka. Teraz liczymy do 10. i skaczemy jak pajacyki.
- Utrwalamy literę J,j. Weź sznurek lub nitkę i guzik, klocek. Ułóż z nich literkę J-wielką i małą. Czy udało ci się wymyślić wyrazy, w których j jest na początku, w środku , na końcu.
- Ćwiczenia w pisaniu. Otwórz książkę fioletową, na stronie 71- link poniżej. Rysuj szlaczek najpierw paluszkiem w powietrzu, później na kartce – jeśli jest możliwość wydrukowania strony. Staraj się nie odrywać ręki od kartki w czasie pisania.
Nowe przygody Olka i Ady cz.3. FIOLETOWA
PARĘ INFORMACJI NA TEMAT KORONAWIRUSA, CZYLI CO DZIECKO POWINNO WIEDZIEĆ
Drodzy Rodzice, mamy możliwość przedstawienia Państwu krótkiego filmu na temat Koronawirusa.
Jak oglądać film edukacyjny z dzieckiem?:
- Oglądajcie go fragmentami,
- Zadawajcie pytania, dzięki którym upewnicie się że dziecko rozumie jego treść.
- Wysłuchajcie pytań jakie ma dziecko i spróbujcie na nie odpowiedzieć.
- Wymyślcie zabawę, która będzie wykorzystywać treść filmu.
Źródło: You Tube
2. Historyjka obrazkowa
Bardzo prosimy o zapoznanie dzieci z materiałem