DZIEŃ 8 – 1.04.2020 R.

TEMATYKA TYGODNIA – HIGIENA I ZDROWIE

ŚRODA: Higiena osobista – poznanie podstawowych zasad dbania o swój wygląd + podstawowe informacje dla dzieci na temat Koronawirusa

Cele ogólne:

  • Wdrażanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny.
  • Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych przyborów toaletowych.
  • Wdrażanie do stosowania zasad higieny osobistej.

1. Wprowadzenie do zajęć:

„Lustereczko” –nauka krótkiej rymowanki. Rodzic powtarza słowa rymowanki razem z dzieckiem –  przekazywanie sobie nawzajem lusterka i sprawdzanie czystości buzi.

„Lustereczko małe mam, więc je dzisiaj Tobie dam,

popatrz teraz w nie – czysta buzia jest, czy nie?”.

2. „Brudasek i czyścioszek”– oglądanie ilustracji przedstawiającej zadbanego, czystego chłopca i brudnego chłopca (z brudną buzią, rozczochranego, w poplamionej bluzce, brudnych butach).

  • Rozmowa na temat ich wyglądu.
  • Wskazywanie różnic w obrazkach.
  • Ustalenie, co należy zrobić aby zmienić wygląd brudaska.

3. „Czarodziejski worek” – zagadki dotykowe.

Wyciąganie z worka różnych przyborów toaletowych, ustalenie które z nich pomogą przywrócić brudaska do porządku.

  • mydło,
  • ręcznik,
  • grzebień,
  • pasta do zębów,
  • szczotka do zębów,
  • kubek.   

4.    Wysłuchanie oraz zabawa ruchowa do piosenki „Mydło lubi zabawę”.

 5. Karty pracy dla dzieci 3-5 letnich

ZADANIA DLA STARSZAKÓW- DZIŚ PRIMA APRILIS;))

Pamiętajmy jednak, że bakterie i wirusy nie mają poczucia humoru;[

zatem  MYCIE RĄK I HIGIENA OBOWIĄZUJĄ ZAWSZE!

  1.  Przyjrzyj się obrazkowi. Czy potrafisz odgadnąć, co tu nie pasuje?
  2. Posłuchaj wiersza, który opowiada o dziwnej zamianie rodziców i dzieci.

Zamiana

Agata Widzowska

-Mamusiu, tato co wam się stało?

Wszystko się śmiesznie pozamieniało

Mama ze smoczkiem biega od rana,

tata z twarożkiem lepi bałwana…

Dzisiaj rodzice wstali nieznośni,

z psem na podłodze bawią się kośćmi

i choć do pracy ruszać już pora,

tata marudzi: „Chcę do przedszkola!”

Co? Nie potrafią zapiąć guzików?

I znów posiedzieć chcą na nocniku,

już po raz piąty sznurują buty

i wciąż się kłócą jak dwa koguty!

Pani w przedszkolu miło nas wita,

mamę i tatę za rączki chwyta.

-Chodźcie tu do mnie słodkie maluszki.

Będziemy sypać ptakom okruszki,

na obiad zjemy same pyszności,

i do kucharek pójdziemy w gości,

a jeśli wszystko zacznie nas nudzić,

można malować i się pobrudzić,

mamie i tacie czas dać całusa,

bo do zabawek chcą już dać susa.

Czy to nie dziwne? I co to znaczy?

To że musimy jechać do pracy!

  • Czy podobał się wam wiersz? Co was rozbawiło?
  • Co się stało z rodzicami?
  • Co robili w przedszkolu?
  • Czym musiały zająć się dzieci?
  • ♥ Zabawa ruchowa: Zamieniamy się w rodziców i pokazujemy, jak tata trzepie dywany, mama myje okna, tata wnosi ciężkie zakupy, mama rozwiesza pranie wspinając się  na palce, aby dosięgnąć do sznurka. Teraz liczymy do 10. i skaczemy jak pajacyki.
  • Utrwalamy literę J,j. Weź sznurek lub nitkę i guzik, klocek. Ułóż z nich literkę J-wielką i małą. Czy udało ci się wymyślić wyrazy, w  których j jest na początku, w środku , na końcu.
  • Ćwiczenia w pisaniu. Otwórz książkę fioletową,  na stronie 71- link poniżej. Rysuj szlaczek najpierw paluszkiem w powietrzu, później na kartce – jeśli jest możliwość wydrukowania strony. Staraj się nie odrywać ręki od kartki w czasie pisania.

Nowe przygody Olka i Ady cz.3. FIOLETOWA

 

PARĘ INFORMACJI NA TEMAT KORONAWIRUSA, CZYLI CO DZIECKO POWINNO WIEDZIEĆ

 

Drodzy Rodzice, mamy możliwość przedstawienia Państwu krótkiego filmu na temat Koronawirusa. 

Jak oglądać film edukacyjny z dzieckiem?:

  • Oglądajcie go fragmentami,
  • Zadawajcie pytania, dzięki którym upewnicie się że dziecko rozumie jego treść.
  • Wysłuchajcie pytań jakie ma dziecko i spróbujcie na nie odpowiedzieć.
  • Wymyślcie zabawę, która będzie wykorzystywać treść filmu.

 Źródło: You Tube

2. Historyjka obrazkowa 

Bardzo prosimy o zapoznanie dzieci z materiałem