DZIEŃ 6 – 30 MARCA 2020 R.

 

 

TEMATYKA TYGODNIA – HIGIENA I ZDROWIE

PONIEDZIAŁEK 
Temat dnia: Czyste ręce- przeciwdziałanie chorobom.

+ materiał edukacyjny z języka angielskiego 

+ materiał edukacyjny dla dzieci uczęszczających na religię 

Cele główne:
• wyrabianie nawyków higieniczno – kulturowych związanych z higieną rąk;
• utrwalanie wiedzy na temat zagrożeń płynących z braku higieny rąk;
• uczenie się prawidłowego mycia rąk;
• rozwijanie mowy i myślenia poprzez zabawy dydaktyczne;

Przebieg zajęć:

1. ZABAWA NA ROZGRZEWKĘ NA MELODIĘ PIOSENKI: „PANIE JANIE”.

Każde dziecko z rodzicem (jeśli jest to z rodzeństwem) śpiewa:

„Czyste ręce, czyste ręce dzisiaj mam, dzisiaj mam
tobie (mamo, tato lub imię rodzeństwa) rączkę, tobie (mamo, tato lub imię rodzeństwa) rączkę, swoją dam, swoją dam!”

2  WPROWADZENIE DO TEMATU INSCENIZACJĄ PT. „ DWIE RĄCZKI”

• Inscenizacja w formie załączonego filmu lub do wykonania przez rodzica.


• Do inscenizacji potrzebne są dwie rękawiczki – czarna oraz biała.
B – białe rękawiczka oraz CZ – czarna rękawiczka
• Tekst inscenizacji:
B: Witam koleżanko! Jadłaś już śniadanko?
Cz: Witam, witam … źle się czuję, co śniadanko? Och żartujesz!
B: No tak, jak tu chlebek wziąć do ręki, która przecież brudna cała pewnie w błotku się taplała, babki z piasku też stawiała, kotka, pieska dotykała!
Cz: Tak, tak i to nie jest wszystko jeszcze bo łapałam rączką wreszcie: kredki, buty, lalki, miśki, potem szafki, włosy Kryśki, tego Tadzia co tak biega, ale fajny jest kolega! A i zapomniałam sobie że drapałam się po głowie!
B: O to wiele już się działo, wybrudziłaś swoje ciało, twoja skóra brudna, czarna, marna twoja dola, marna! Jeśli teraz zjesz kromeczkę to obawiam się troszeczkę, że przeniesiesz wnet do brzuszka złe bakterie na okruszkach. Będzie boleć brzuszek dzieci kiedy brud do środka wleci! A słyszałaś taką rzecz: można z brudu grypę mieć!
Cz: Co mam robić ? Poradź proszę tego brudu już nie zniosę!
B: Sprawa prosta, co tu kryć trzeba dobrze ręce myć!
Cz: Ale jak? Ale jak? Czy do góry? Czy na wspak? Z wodą ? Może bez? Czy na sucho można też?
B: Ja się tego nauczyłam kiedy w przedszkolu byłam. Dzieci pokaz mi zrobiły mycia rączek nauczyły!
Cz: Ja zostaję tu dziś z wami by nauczyć się prawidłowo rączki myć aby zdrowym być!

3. FILM EDUKACYJNY O PRAWIDŁOWYM MYCIU RĄK.

instrukcja-mycia-rak-dla-dzieci instrukcja-mycia-rak-dla-dzieci

4. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Z RODZICAMI – PRAWIDŁOWE MYCIE RĄK W DOMOWEJ ŁAZIENCE.

• Przejście z rodzicami do łazienki i pokaz prawidłowego mycia rąk. Zwrócenie uwagi na dokładne namydlenie, szorowanie, spłukiwanie rąk. Mycie rąk przez dzieci.
• Mile widziane będą filmiki z mycia rąk – przypominamy o przesyłaniu zdjęć oraz filmików do wychowawców (na komunikatorach lub za pomocą poczty elektronicznej).

5. ZABAWA RUCHOWA PRZY PIOSENCE – „HIGIENA” – INSCENIZACJA RUCHOWA.
• Dzieci naśladują mycie poszczególnych części ciała.

6.„KIEDY NALEŻY MYĆ RĄCZKI?” – WYKONANIE PLAKATU Z RODZICAMI LUB RODZEŃSTWEM.

Wykorzystanie różnych technik plastycznych ( malowanie, rysowanie).
• W czasie wykonywania pracy plastycznej dzieci mogą słuchać piosenki Domisiów

7. KARTY PRACY DLA DZIECI 3 – 5 – LETNICH

KARTA PRACY NR 1 – KROPELKI WODY (MATEMATYCZNA)

KOLOROWANKA MYCIE RĄK

8. ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Poznajemy literkę J, j- jak jajka.

Zagadka; do kogo należą jajka? Uporządkuj w odpowiedniej kolejności:( PRZEPIÓRKA, GĘŚ, KURA, STRUŚ)

 

Książka Olek i Ada Litery i liczby str. 48.

Olek i Ada B+ Litery i liczby

Podziel słowo jajka na sylaby- wyklaskując je; podziel to słowo na głoski. Ile jest głosek w słowie jajka?

Obejrzyj obrazek na stronie 48. Przeczytaj czytankę poniżej, lub poproś o pomoc rodzica. Odpowiedz na pytania:

– Co robi Olek?

-Z kim jest Olek?

-Ile jest jajek w gnieździe?

  • Zabawa ruchowa. Rodzic czyta wiersz Joanny Siuta-Lendzion pt.:”Omlet”, dziecko pokazuje.

Omlet bardzo zjeść bym chciał,

Masujemy się po brzuszku

gdybym tylko jajko miał…

oblizujemy wargi

Potrzebuję jajek pięć

Pokazujemy pięć palców

żeby pyszne danie zjeść.

udajemy, że zjadamy posiłek

Szybko więc je muszę znaleźć,

robimy z rąk lornetki i przykładamy do oczu

pójdzie mi to doskonale

radośnie podskakujemy.

  • Przeczytaj sylaby na stronie 49.
  • Na stronie 50, napisz literkę J, j. Pamiętaj, że zaczynamy od kropki. Powodzenia

9. NAUKA PIOSENKI, KTÓRĄ MOŻNA ŚPIEWAĆ W CZASIE MYCIA RĄK

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

  1. PRZYWITAJMY SIĘ PIOSENKĄ

2. OPIS DO ZADAŃ ORAZ KART PRACY DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP WIEKOWYCH W PLIKACH PONIŻEJ:

OPISY:

OPIS DO KART PRACY 3-latki
OPIS DO KART PRACY 4-latki

OPIS DO KART PRACY 5-latki

OPIS DO KART PRACY 6-latki

KARTY PRACY:

3.  POŻEGNAJMY SIĘ PIOSENKĄ – STARSZAKI UTRWALAJĄ, A MALUCHY SIĘ UCZĄ. 

 

 

RELIGIA – MATERIAŁ DLA DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH NA RELIGIĘ

1.INFORMACJA I KILKA SŁÓW OD PANI DOMINIKI SZYNAL – KATECHETKI ORAZ OPIS ZADAŃ I KART PRACY:

DROGIE DZIECI – wiadomość od katechetki

2. MATERIAŁY DODATKOWE Z RELIGII :

KARTY PRACY RELIGIA