DZIEŃ 37 – 14.05.2020

                                                    TEMAT TYGODNIA:ŁĄKA W MAJU

CZWARTEK

TEMAT DNIA:PRACOWITE I PIĘKNE OWADY NA ŁĄCE

CELE GŁÓWNE:

-poszerzanie informacji o środowisku przyrodniczym

-zgłębianie procesu powstawania miodu

-kształtowanie estetyki wykonywanych prac plastycznych

Przebieg zajęć:

1.ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ- HOP DO GÓRY

2.JAK POWSTAJE MIÓD?

Zapoznaj się z obrazkami poniżej a dowiesz się jak powstaje miód.

3.CYKL ŻYCIOWY MOTYLA

Obejrzyj z rodzicem obrazek i film a dowiesz się jak wygląda cykl życia motyla.

4.PRAWDA CZY FAŁSZ

Rodzic czyta dziecku poniższe zdania, natomiast dziecko decyduje czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

1.Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.

2.Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.

3.Pod ziemią długie korytarze ryje kret.

4.Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.

5.Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.

6.Żabki chowają się przed bocianem i wołają kra- kra.

5.KARTY PRACY

6.PRACA PLASTYCZNA 

Wykonaj pracę plastyczną według instrukcji poniżej.

7.ZABAWY INTERAKTYWNE

https://view.genial.ly/5ea8aa6972a1080d7cde701f/learning-experience-challenges-na-lace

 

https://view.genial.ly/5eb9817944b29c0d09298491/learning-experience-challenges-na-lace-policz-i-polacz

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1.Dzień dobry, dzień dobry, wszyscy się witamy.

Dzień dobry, dzień dobry dobry humor mamy.

2.Zabawa ruchowa” Żabie zabawy”

Dziecko porusza się swobodnie . Na hasło: żabki skaczą – dziecko naśladuję żabie skoki. Na hasło;żabki pływają – dziecko wykonuje siad klęczny, chowa  głowę w ramionach i pochyla się do przodu.

3.Dzisiaj podczas  naszego spotkania zostaniecie odkrywcami nowych, ciekawych doświadczeń.Musicie pamiętać, aby podczas pracy zachować bezpieczeństwo.Na początku wykonacie wybuchowy, ale bardzo bezpieczny WULKAN.

Składniki potrzebne do wykonania doświadczenia:

*wysokie naczynie

*miska/taca/podkładka

*woda (500ml)

*ocet (200ml)

*płyn do mycia naczyń (jedna łyżka)

*barwnik np czerwony(parę kropli)

*soda (pół opakowania)

Wykonanie:

Do wysokiego naczynia wlewamy wodę, tak aby wypełniła połowę objętości. Dodajemy płyn do mycia naczyń i barwnik spożywczy, mieszamy. Przenosimy nasz krater wulkanu do miski lub na tacę, tak aby nie zrobił nam zbędnego bałaganu. Ostatnim krokiem jest dosypanie sody do naczynia, robimy to szybko i za jednym zamachem. Teraz możemy obserwować erupcję wulkanu na  naszym kuchennym stole.

 

4.DOŚWIADCZENIE – Jak w magiczny sposób napompować balon?- popatrzcie, jak wykonują to dzieci i spróbujcie wykonać to samo z rodzicami .

5.Zabawa ruchowa:

6.A teraz wykonamy Lawę.

Składniki:

*Wysokie, wąskie naczynie(np karafka)

*woda

*olej

*czerwony barwnik

*sypki brokat

*tabletka musująca

Wykonanie:

Do wysokiego naczynia wlewamy niewielką ilość wody. Pozostała przestrzeń uzupełniamy olejem roślinnym, wkraplamy czerwony barwnik, dodajemy brokat. Wrzucamy tabletkę musującą i obserwujemy efekt. Unoszące się krople barwnika zaczną tańczyć w naczyniu pod wpływem tabletki musującej.

7.Jeszcze jedno doświadczenia dla chętnych dzieci i rodziców.- Jajo w occie.

Składniki:

*słoik

*jajko

*ocet

Wykonanie:

Do słoika wlewamy ocet około połowy objętości. Przy pomocy łyżki ostrożnie umieszczamy w nim jajo, zamykamy i zostawiamy na 24 godziny. Wyciągamy i …….? Co się stało z jajkiem? Proszę dajcie znać.

8. A teraz troszkę zabaw ruchowych: „Na łące” – bo ruch to zdrowie – pamiętajcie o tym.

*zabawa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz”.

Biegamy swobodnie i ostrożnie w różnych kierunkach. Na hasło „słońce’ – zatrzymujecie się i stoicie z rączkami podniesionymi do góry. Na hasło „deszcz” – przykucacie, chowacie główki i stukacie paluszkami o podłogę, tak jak pada deszcz.

*ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Szukamy słońca”.

Siedzimy w siadzie skrzyżnym, rączki uniesione. Wykonujemy skręty tułowia w lewo i w prawo – szukamy słońca na niebie.

*zabawa z elementem czworakowania  „Pajączki wygrzewają się na słońcu”.

Chodzimy na czworaka, na sygnał zatrzymujecie się i kładziecie na plecach. Poruszacie nóżkami i rączkami uniesionymi do w gorę.Na hasło: „słońce się schowało”, idziecie dalej.

*zabawa z elementem biegu ” Przyleciały ptaki”.

Biegacie ostrożnie w jednym kierunku, poruszacie rozłożonymi szeroko rączkami

*zabawa z elementem równowagi „Bociany chodzą po łące”.

Chodzimy unosząc wysoko kolana, ci jakiś czas zatrzymujemy się, stajemy na jednej nodze, szeroko rozłożone ramiona (jak bociany).

*zabawa z elementem podskoku :Zajączki”.

Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach – skręty tułowia raz w jedną, raz w drugą stronę.

*ćwiczenie mięśni grzbietu „Wypatrujemy kwiaty na łące”.

Leżymy na brzuchu, łokcie macie wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczkach naśladują lornetkę. Co pewien czas dzieci podnoszą łokcie do góry, nad podłogę.

*ćwiczenia oddechowe „Wąchanie kwiatków”.

Chodzimy swobodnie, co jakiś czas pochylamy się i wąchamy kwiaty rosnące na łące.

9.A teraz zapraszam ba bajkę ” Co nam daje łąka?”