DZIEŃ 36 – 13.05.2020

                                     

TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU

WTOREK

TEMAT: ROŚLINY I ZWIERZĄTKA NA ŁĄCE

 

CELE OGÓLNE:

  • Poznanie wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcach.
  • Wypowiadanie się na temat treści opowiadania.
  • Uważne słuchanie opowiadania.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1.  WPROWADZENIE – zabawa  „Wesołe powitanie”.

Dziecko odwraca się twarzą do mamy lub taty, na hasło:
witają się paluszki – dziecko i osoba dorosła witają się paluszkami,
witają się dłonie – dziecko i osoba dorosła dotykają się dłońmi,
witają się łokcie – dziecko i osoba dorosła dotykają się łokciami,
witają się kolana – dziecko i osoba dorosła dotykają się kolanami,
witają się stopy – dziecko i osoba dorosła dotykają się stopami,
witają się plecy – dziecko i osoba dorosła dotykają się plecami.

 

2. ZAPRASZAM DO WYSŁUCHANIA I OBEJRZENIA FILMIKU – w trakcie oglądanie filmu dziecko może tańczyć np z pociętą na paski bibułą

 

2. POSŁUCHAJ WIERSZA  GRAŻYNY LECH „KWIATY NA ŁĄCE” I ODPOWIEDZ NA PONIŻSZE PYTANIA.
„Dywan z kwiatów, ziół i traw.
Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.
Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!
Piękna, kolorowa łąka.”
PYTANIE DO WIERSZA:
  • O jakim miejscu jest ten wiersz?
  • Co rośnie na łące?
  • Jakie zwierzątka przebywają na łące?
  • Czy lubisz chodzić na łąkę?

3. ZABAWA DYDAKTYCZNA: „Na łące”

  • Popatrz na obrazek, co na nim widzisz?
  • Nazwij poznane kwiaty i owady.

4. ZAJĘCIA PLASTYCZNE  „Na łące”.

Proszę o przygotowywanie: kartka a4 (granatowa lub czarna), farby plakatowe (biała, różowa, czerwona, zielona, czarna), patyczki do uszów, pędzel.

5. Wykonaj kartę pracy.

  • Wytnij elementy wzdłuż linii i pomieszaj je. Następnie przyklej je na nową kartkę
  • Połącz ze sobą takie same obrazki.

 

            ZADANIA DLA STARSZAKÓW.

1.Zabawa „Na wiosennej łące” .

Dziecko próbuje naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące np stokrotki- stoi ze złączonymi nóżkami i główką wyciągniętą do góry, z rozłożonymi raczkami……, naśladuje bociana – stoi na jednej nodze i mówi: kle, kle, kle, skacze jak żabka i mówi rech, rech…..

2.Proszę teraz obejrzeć bajkę o pszczołach.

3.Proszę wykonać kartę pracy fioletowa książka  cz.4, s.42- łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do którego lecą pszczoły, liczenie pszczół, kolorowanie.

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

5.Zabawa ruchowa.

5.Posłuchajcie krótkiego wierszyka o pszczołach.

    Pracowite pszczółki.(czyta rodzic)

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.

Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.

Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.

W lesie, powietrzu czy tez na łące

Możemy spotkać pszczółek tysiące.

Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.

Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego

wracają pszczółki do domu swojego.

Rozmowa na temat wiersza.

*powiedzcie, gdzie mieszkają pszczoły?

*jak wygląda pszczoła i co robi?

*skąd mamy dobry miodek?

6.Praca plastyczna – wykonanie pszczoły.

Pomoce:

*rolka po papierze toaletowym

*ołówek

*linijka

*wycinanka samoprzylepna – kolor żółty, czarny lub kartki z bloku kolorowego

*biała kartka z bloku

*czerwona kartka z bloku

7.Zabawy logopedyczne.