DZIEŃ 35 – 12.05.2020

 TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU

WTOREK

TEMAT DNIA: NA WIOSENNEJ ŁĄCE

CELE OGÓLNE:

  •  Zgłębianie wiedzy o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka.
  • Zapoznanie z mieszkańcami łąki.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania.
  • Kształtowanie poczucia estetyki.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. WPROWADZENIE  – opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, daw, trzy.

(dziecko maszeruje rytmicznie)

A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.

(dziecko w przysiadzie uderza rytmicznie w podłogę dłonią lub paluszkami)

I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.

(dziecko pociera dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.

(dziecko rytmicznie podskakuje)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.

(dziecko podskakuje wysoko)

Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.

(dziecko rytmicznie naśladują skok żabki)

2. ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PIOSENKĄ „BĄKI Z ŁĄKI”

3. A TERAZ PRZYJRZYJMY SIĘ BLIŻEJ MIESZKAŃCOM ŁĄKI

4. A TERAZ TROCHĘ ZABAWY – ZAGADKI 🙂 

  • Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
  • Pióra biało – czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian) 
  • Nie chodzą, lecz skaczą, nad stawem mieszkają. Gdy wieczór zapadnie na głosy kumkają. (żaby)
  • Skrzydełka mam jak płatki,choć sam nie jestem kwiatem. Nad kwiatkami w słońcu wesoło fruwam wiosną i latem. (motyl)

5. KARTY PRACY DLA 3 – 5 LATKÓW. ( GDZIE JEST TO MOŻLIWE DZIECKO MOŻE WSKAZAĆ PALUSZKIEM NA KOMPUTERZE)

6. MALUBAJKA – BIEDRONKI NA ŁĄCE.

7. CIEKAWOSTKI Z MAJOWEJ ŁĄKI

 

  ZADANIA DLA STARSZAKÓW.

1. Rozgrzewka – utrwalenie kierunków: prawa, lewa

2. A teraz posłuchajcie odgłosów z łąki.

 

3.Proszę przyjrzeć się zwierzętom żyjącym na łące  i spróbować nazwać je:

4.Opowieść ruchowa przy muzyce:(rodzic czyta ,cicho gra muzyka, a dziecko naśladuje ).

Nastała wiosna, wybieramy się na łąkę(podczas przerwy w muzyce)  dzieci naśladują oglądanie zielonej trawy, kwiatów .Nabierają powietrze noskiem i wydmuchują ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aach! Ponownie maszerują w rytm muzyki, podczas przerwy wąchają kwiaty  -nabierają powietrze noskiem, wydmuchują ustami i kichają.

4. Zabawy matematyczne z sześcianem.

-przypomnijcie sobie, jak wygląda kwadrat

-narysujcie paluszkiem w powietrzu kwadrat

-jakie boki ma kwadrat (równe)

Teraz proszę obejrzeć sześciany, które różnią się wielkością i kolorem.

Proszę obejrzyjcie teraz swoje sześciany i policzcie, ile mają boków?

-Oczywiście, każdy sześcian ma 6 boków.

-Jaki kształt mają boki sześcianu?

Popatrzcie uważnie, jak wygląda sześcian rozłożony.- ile jest kwadratów w sześcianie?

Ułóżcie teraz swoje sześciany od najmniejszego do największego, a później od największego do najmniejszego.

5.Proszę wykonać kartę pracy – Fioletowa książka cz.4, s.40

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

 

6.A teraz oglądamy kostkę do gry, która również ma kształt sześcianu.

7. Zabawa ruchowa -proszę rzućcie swoją kostką , policzcie oczka i wykonajcie tyle pajacyków, ile oczek wyrzuciliście.

-rzucamy jeszcze raz, liczymy oczka i wykonujemy tyle podskoków i skłonów……..

8.Zabawy muzyczne.

A teraz usiądźcie wygodnie i wysłuchajcie piosenkę.

-powiedzcie, czy piosenka jest wesoła, czy smutna?

-A kto w piosence przybył na łąkę?

-Co to znaczy, że świerszcz ma skrzypce?

-Wymień proszę mieszkańców łąki, o których mowa w piosence?

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Zabawa ruchowa-podczas muzyki dzieci naśladują loty ptaków, poruszają się machając rączkami. Zatrzymują się i naśladują bzyczące pszczoły.

10.Wysłuchajcie jeszcze raz piosenkę i spróbujcie zaśpiewać refren.

Nauczcie się proszę piosenki.

11.Karty pracy do wykonania dla chętnych dzieci.