TEMAT TYGODNIA: MOJA GMINA, MÓJ REGION
WTOREK
TEMAT DNIA: MOJA GMINA – MÓJ DOM
CELE GŁÓWNE:
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
- Rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania;
- Rozwijanie umiejętności matematycznych;
- Rozwijanie sprawności manualnych;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI „POWITANIE I ROZGRZEWKA ”
- WYSŁUCHANIE OPOWIADANIA „MÓJ DOM”
Pytania do opowiadania:
- Co rysowały dzieci w przedszkolu?
- Z jakich figur dzieci rysowały domy?
- Jakie domy zostały wymienione w opowiadaniu?
- GDZIE MIESZKAM? – ROZMOWA Z RODZICAMI NA TEMAT MIEJSCA ZAMIESZKANIA
- Przedszkolak przypomina mamie i tacie w jakiej miejscowości mieszka oraz dzieli jej nazwę na sylaby.
- Rodzic opowiada dziecku o ciekawych miejscach w zamieszkiwanej miejscowości.
- Przedszkolak uczy się adresu zamieszkania – pełen adres (miejscowość, nazwa ulicy oraz nr domu).
- ZABAWA PRZY PIOSENCE
- MATERIAŁY INFORMACYJNE NA TEMAT GMINY KŁODAWA
- Dziecko wraz z rodzicem ogląda przygotowany materiał oraz rozmawia z na temat Gminy Kłodawa.
https://view.genial.ly/5eb050ac63d2e50d3e713308/interactive-image-interactive-image
- PRZYPOMNIENIE PODSTAWOWYCH FIGUR GEOMETRYCZNYCH
- PRACA PLASTYCZNA – „MÓJ DOM” Z WYCIĘTYCH FIGUR GEOMETRYCZNYCH.
- Rodzic rysuje podstawowe figury geometryczne – kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt w różnych rozmiarach.
- Dzieci samodzielnie wycinają narysowane figury geometryczne.
- Z wyciętych figur układają obrazek domu i jego otoczenia.
- PROPOZYCJE DO ZABAW Z FIGURAMI GEOMETRYCZNYMI
https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/nauka-figur-geometrycznych-w-zabawie/
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
1.Zabawa ruchowa z rymowanką.
Wypowiadaj rymowankę cicho,głośno,rytmizując ja prostym, wymyślonym przez siebie ruchem.Może to być klaskanie,tupanie , podskoki,śpiewając na własną melodię.,,Miejscowość swoją znamy ,miejscowość swą kochamy”.
2.Zapoznanie z wierszem M.Strękowskiej-Zaremby-,,Male miasteczko”.
W małym miasteczku nie ma wieżowców, schodów ruchomych ni zoo,
Lecz drzew tu więcej,kwiatów i ptaków,które śpiewają wesoło,
Dokoła rynku stoi rząd domów w siedmiu kolorach tęczy,
Ruch jest nieduży,spokojnie miło, czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią, na niebie świeci słoneczko,
Wszędzie jest blisko, ludzie się znają,dbają o swoje miasteczko.
- Przeczytaj wiersz sam lub z pomocą rodzica i powiedz;
- Jak wygląda małe miasteczko?,
- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku,
- Opisz swoją miejscowość w której mieszkasz.
3.Zabawa dydaktyczna – Wieś i miasto.
- Przyjrzyj się uważnie ilustracjom,
- Co one przedstawiają?,
- Wymień różnice miedzy miastem a wsią,
- Jaką figurę geometryczną przypominają budynki na wsi i w mieście,
- Policz ile jest najwyższych budynków w mieście.
4.Uzupełnij kart pracy -Nowe przygody Olka i Ady cz.4 str.22-23.
>Pokoloruj ramkę zdjęcia przypominającą twoją miejscowość,
>Wstaw znak + pod napisami miasto lub wioska.
5.Spacer po swojej miejscowości z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Twoim zadaniem jest :
- Oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
- Zwrócenie na budownictwo jedno- i w wielorodzinne,
- Obserwacja zmian jakie zaszły w twojej okolicy,
- Poznawanie nazw mijanych ulic,
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego. 4.NoweprzygodyFIOLETOWE