DZIEŃ 30- 5.05.2020

              

TEMAT TYGODNIA: MOJA GMINA, MÓJ REGION

WTOREK

TEMAT DNIA: MOJA GMINA – MÓJ DOM

CELE GŁÓWNE:

  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
  • Rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania;
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • Rozwijanie sprawności manualnych;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej;

 

  1. ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI  „POWITANIE I ROZGRZEWKA ”

  1. WYSŁUCHANIE OPOWIADANIA „MÓJ DOM”

Pytania do opowiadania:

  • Co rysowały dzieci w przedszkolu?
  • Z jakich figur dzieci rysowały domy?
  • Jakie domy zostały wymienione w opowiadaniu?

 

  1. GDZIE MIESZKAM? – ROZMOWA Z RODZICAMI NA TEMAT MIEJSCA ZAMIESZKANIA
  • Przedszkolak przypomina mamie i tacie w jakiej miejscowości mieszka oraz dzieli jej nazwę na sylaby.
  • Rodzic opowiada dziecku o ciekawych miejscach w zamieszkiwanej miejscowości.
  • Przedszkolak uczy się adresu zamieszkania – pełen adres (miejscowość, nazwa ulicy oraz nr domu).
  1. ZABAWA PRZY PIOSENCE

  1. MATERIAŁY INFORMACYJNE NA TEMAT GMINY KŁODAWA
  • Dziecko wraz z rodzicem ogląda przygotowany materiał oraz rozmawia z na temat Gminy Kłodawa.

https://view.genial.ly/5eb050ac63d2e50d3e713308/interactive-image-interactive-image

  1. PRZYPOMNIENIE PODSTAWOWYCH FIGUR GEOMETRYCZNYCH

 

 

  1. PRACA PLASTYCZNA – „MÓJ DOM” Z WYCIĘTYCH FIGUR GEOMETRYCZNYCH.
  • Rodzic rysuje podstawowe figury geometryczne – kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt w różnych rozmiarach.
  • Dzieci samodzielnie wycinają narysowane figury geometryczne.
  • Z wyciętych figur układają obrazek domu i jego otoczenia.
  1. PROPOZYCJE DO ZABAW Z FIGURAMI GEOMETRYCZNYMI 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/nauka-figur-geometrycznych-w-zabawie/

                                       

          ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1.Zabawa ruchowa z rymowanką.

 Wypowiadaj rymowankę cicho,głośno,rytmizując ja prostym, wymyślonym przez siebie ruchem.Może to być klaskanie,tupanie ,      podskoki,śpiewając na własną melodię.,,Miejscowość swoją znamy ,miejscowość swą kochamy”.
2.Zapoznanie z wierszem M.Strękowskiej-Zaremby-,,Male miasteczko”. 

                                                           

W małym miasteczku nie ma wieżowców, schodów ruchomych ni zoo,

Lecz drzew tu więcej,kwiatów i ptaków,które śpiewają wesoło, 

Dokoła rynku stoi rząd domów w siedmiu kolorach tęczy,

Ruch jest nieduży,spokojnie miło, czasami pszczoła zabrzęczy. 

Czyste powietrze pachnie zielenią, na niebie świeci słoneczko,

Wszędzie jest blisko, ludzie się znają,dbają o swoje miasteczko. 

  • Przeczytaj wiersz sam lub z pomocą rodzica i powiedz;
  • Jak wygląda małe miasteczko?,
  • Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku,
  • Opisz swoją miejscowość w której mieszkasz.                                                                                                                                        

  3.Zabawa dydaktyczna – Wieś i miasto.                                                                                                                                                

  • Przyjrzyj się uważnie ilustracjom,
  • Co one przedstawiają?,
  • Wymień różnice miedzy miastem a wsią,
  • Jaką figurę geometryczną przypominają budynki na wsi i w mieście,
  • Policz ile jest najwyższych budynków w mieście.

4.Uzupełnij kart pracy -Nowe przygody Olka i Ady cz.4 str.22-23.                                                                                                    

 >Pokoloruj ramkę zdjęcia przypominającą twoją miejscowość,
>Wstaw znak + pod napisami miasto lub wioska.
5.Spacer po swojej miejscowości z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. 

Twoim zadaniem jest :

  • Oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
  • Zwrócenie na budownictwo jedno- i w wielorodzinne,
  • Obserwacja zmian jakie zaszły w twojej okolicy,
  • Poznawanie nazw mijanych ulic,
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.                                                                                                                             4.NoweprzygodyFIOLETOWE