TEMATYKA TYGODNIA: MOJA MIEJSCOWOŚĆ – MÓJ REGION
PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: Dzień Strażaka
Cele główne:
- Wzbogacanie słownictwa dzieci o wyrazy związane ze strażą pożarną.
- Wzbudzanie u dzieci szacunku dla pracy strażaka.
- Przypomnienie sytuacji, w których wzywamy straż pożarną.
- Utrwalenie numeru alarmowego.
- Wyzwolenie aktywności słownej i umysłowej poprzez oddziaływania na dziecięce emocje i wyobraźnię.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
Przebieg zajęć:
1. Rozgrzewka do zajęć – aktywna zabawa z Pipi.
2. Dzień Strażaka – 4 Maja – kilka informacji.
3. Numer alarmowy straży to:
4. Kiedy wzywamy straż pożarną?
5. Karty pracy dla dzieci 3 -5 letnich. (Zadania typu „połącz”, „policz” można wykonać wskazując palcem na komputerze).
6. Serdecznie proszę o zapoznanie z piosenką „Strażacy Bohaterzy”.
7. Praca plastyczna -Serdecznie proszę o wykonanie pracy pt.: „LAURKA DLA STRAŻAKÓW”. Pokażmy, że pamiętamy o ich święcie i doceniamy ich pracę. (Technika wykonania dowolna).
8. Rozrywka dla przedszkolaków. W poniższym linku znajdują się dodatkowe informacje oraz gry i zabawy o dzisiejszej tematyce.
https://view.genial.ly/5ead26517b8ef50d76d20c7a/interactive-content-dzien-strazaka
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
TEMATYKA TYGODNIOWA – ,,MOJA MIEJSCOWOŚĆ,MÓJ REGION”
1.Zagadka obrazkowa -,,Gdzie to jest?.
Spójrz na zdjęcia i powiedz co to za miejsca i w jakiej miejscowości można je zobaczyć??.
2.Zabawa ruchowa z rodzicami-,,Domino ruchowe”.
Usiądź z rodzicami w kole. Jedna osoba pokazuje dowolny ruch np.klaśnięcie w dłonie. Druga osoba siedząca obok powtarza ten ruch i dodaje własny. W ten sposób każdy powtarza gesty,ruchy swojego poprzednika i uzupełnia je własnym.
3.Zabawa z literą D-utrwalenie i przypomnienie wiadomości.
- Spójrz na ilustracje;
- Podziel wyraz dom i droga na głoski i sylaby;
- Wymień wyrazy,które zaczynają się litera d;
- Wymień wyrazy,które kończą się literą d;
- Uzupełnij karty pracy rysując po śladzie a potem samodzielnie.
4.Wiersz B.Formy ,,Droga do przedszkola”.
Codziennie wczesnym rankiem,zawsze tą sama drogą do przedszkola maszeruję razem z moja mamą,
Mijam skrzyżowanie sklepy, park i szkołę, potem kilka domów i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały,to swój adres znam,do domu potrafię drogę wskazać sam.
- Przeczytaj wiersz sam lub z pomocą rodzica;
- Znajdź i pokaż literę d w wierszu;
- Powiedz gdzie mieszkasz- na jakiej ulicy z numerem domu;
- Opowiedz swoją drogę do przedszkola;
- Naucz się wiersza na pamięć.
5.Uzupełnij karty pracy – Nowe przygody Olka i Ady cz.4 str. 20-21.
- Wklej zdjęcie lub narysuj ważne miejsce ze swojej miejscowości.
- Rysuj szlaczki po śladzie.