Dzień 22 – 22.04.2020

TEMATYKA TYGODNIA

DBAMY O PRZYRODĘ

ŚRODA

TEMAT DNIA: Jak dbać o naszą planetę?

 

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania.
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan Ziemi i środowiska przyrodniczego.

 

Przebieg zajęć:

1.Rozgrzewka do zajęć: Poćwicz z żabką różne minki

2. Teraz zastanowimy się, jakie są zagrożenia dla Ziemi. Wysłuchaj najpierw wiersza ,,Chora Planetka” autorstwa Magdaleny Tokarczuk:

„Chora Planetka”

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miała źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,

Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jak myślisz, dlaczego Planetka była smutna?
  • Pamiętasz co Jaś zrobił z papierkami?
  • Co należy robić, aby Planetka była zawsze uśmiechnięta i zdrowa?

3. Zajmijmy się teraz tym, jak pomóc naszej planecie?

4. Aby powtórzyć sobie zasady segregacji odpadów zagrajcie w grę interaktywną ,,Akcja segregacja”:         

https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb

5. Wykonaj karty pracy:

6. Proszę o wspólne wysłuchanie piosenki pt. „Świat w naszych rękach”

 

 

ZADANIA DLA SZEŚCIOLATKÓW

1.Dzisiaj podczas naszego spotkania porozmawiamy o segregacji odpadów. Obejrzyjcie bajkę „Dobre rady na odpady”

*Czy bajka Wam się podobała?

*Co oznacza słowo SEGREGACJA?

*Dlaczego odpady należy segregować?

*Jakie mamy kolory pojemników na odpady?

2.Zabawa ruchowa Samochody” – proszę, abyście stanęli swobodnie w pokoju i naśladujemy jazdę samochodem, zatrzymujemy się, wysiadamy z samochodu, zamykamy drzwi i ładujemy napotkane odpady. Wsiadamy i odjeżdżamy dalej.

Proszę o wykonanie karty pracy – strona  18

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

 

3. PRACA PLASTYCZNA: Żabka z papierowa z kółek.

Pomoce:

*2 duże zielone koła

*2jasniejsze zielone o mniejszej średnicy

*1koło czerwone

*2 białe koła na oczy,klej i nożyczki

*niebieski brystol na wodę