DZIEŃ 21 – 21.04.2020

 

TEMATYKA TYGODNIA

DBAMY O PRZYRODĘ

WTOREK

TEMAT DNIA: Jak dbać o przyrodę? – Segregacja śmieci.

+ zabawy z językiem angielskim 

Cele główne:

  • Rozwijanie mowy.
  • Kształtowanie postaw ekologicznych.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Zachęcanie do segregowania śmieci.

Przebieg zajęć:

  1. Rozgrzewka do zajęć: Powtarzaj z rodzicem wierszyk i inscenizuj go.

Gdy się rączki spotykają,

To od razu się witają. (podanie dłoni)

Gdy się kciuki spotykają,

To od razu się witają. (kciuk dotyka kciuk)

Gdy się palce spotykają,

To od razu się witają. (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)

2. Obejrzyj bajkę „Eko – Patrol”. 

3. Rozmowa na temat bajki.

  • Dlaczego foka była nieszczęśliwa? Co przeszkadzało jej w pływaniu i łowieniu ryb?
  • Skąd się biorą śmieci w morzu?
  • Jak nasi bohaterowie zdecydowali rozwiązać problem śmieci na miejscowej plaży?
  • Jakie hasła wypisano na plakatach naszej drużyny?
  • Czy nasz eko – patrol się poddał?

4. Jak dbać o planetę? Obejrzyj obrazki, powiedz co na nich widzisz.

5. Karty pracy dla dzieci 3 – 5 letnich (karty można wykonać na komputerze – zamiast otocz – wskaż).

6. Stwórz plakat, którego hasłem będzie „Śmieci segregujesz – Ziemię ratujesz”. Technika wykonania dowolna. (Kredki, plastelina, farby, mazaki, wycinki z gazet, materiały z recyklingu) – można łączyć techniki dla ciekawszego efektu.

7. Dbamy o przyrodę – rozrywka. Kliknij w link i wybierz zadanie. Miłej zabawy 🙂

https://view.genial.ly/5e9aeebd3b26f10da5be3870/interactive-content-dbamy-o-przyrode

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM DLA PRZEDSZKOLAKÓW

1. PRZYWITAJMY SIĘ PIOSENKĄ

2. OPIS ZAJĘĆ I ZADAŃ W PLIKACH DO POBRANIA:

ZAJĘCIA Z ANGIELSKIEGO 5-6-LATKI
ZAJĘCIA Z ANGIELSKIEGO 3- 4-LATKI

ZADANIA DLA STARSZAKÓW.

1.Witam Was serdecznie, proszę wysłuchajcie wspólnie z rodzicami piosenkę „Nasze uszy słyszą świat”

*Czy piosenka Wam się podobała?

*Powiedzcie o czym jest piosenka?

*Co robią oczy? Co robią uszy?

*Do czego służy nosek?

*Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?

 

2.Podczas słuchania I zwrotki spacerujemy po pokoju, przyglądamy się niebu, kwiatkom, trawce………

Podczas słuchania refrenu zatrzymujemy się i wspólnie z rodzicami próbujemy wyklaskiwać rytm.

Podczas II zwrotki spacerujemy po pokoju i naśladujemy wąchanie kwiatków i kichamy, słuchamy śpiewu ptaków.

 

3.Wysłuchajcie jeszcze raz piosenkę i proszę nauczcie  się zwrotki i refrenu piosenki:

I.  Każdy z nas ma dwoje oczu,                                                       II. Każdy z nas ma jeden nosek

które widzą wszystko, widzą wszystko.                                           do wąchania kwiatków, do wąchania.

Błękit nieba, biały domek,                                                                Czasem także do kichania

zieleń traw i listków, traw i listków.                                                lecz na szczęście rzadko, do kichania.

 

Ref. Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab, nasze uszy słyszą świat.

 

4. Ćwiczenia oddechowe: Każdy z Was naśladuje wąchanie trzymanego w rączce kwiatka, a teraz naśladuje kichanie, następnie udajemy że w rączce trzymamy lornetkę i przyglądamy się zwierzętom.

Proszę o wykonanie karty pracy – strona17

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

5.ZABAWY MATEMATYCZNE -proszę o wydrukowanie strony 84 Olek i Ada B – „Litery i liczby” – proszę wykonać zadania na odejmowanie i otrzymując wynik działania wspólnie z rodzicem rozwiązać krzyżówkę.Życzę powodzenia w pracy.

Olek i Ada B+ Litery i liczby