DZIEŃ 26 – 28.04.2020

TEMAT TYGODNIA: MOJA OJCZYZNA

WTOREK

TEMAT DNIA: Symbole Narodowe

+ ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM 

 

Cele główne:

  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi Polski.
  • Wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy: flaga, godło, hymn.
  • Budzenie przywiązania do kraju ojczystego i wyrabianie u dzieci  poczucia przynależności narodowej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

Przebieg zajęć:

  1. Rozgrzewka do zajęć: Podaj rękę partnerowi.

Podaj rękę partnerowi, potem podaj drugą. – ręce są skrzyżowane

Zrób obrocik dookoła, gdy muzyka gra. – obrót.

Stań na baczność, tupnij nogą, wkoło pokręć głową.

Klaśnij w dłonie i w kolana, niech zabawa trwa.

2. Przypomnienie i utrwalenie piosenki.

3. Zapoznanie/ utrwalenie symboli narodowych.

4. Kilka dodatkowych informacji o naszej Ojczyźnie.

5. Przypomnienie i utrwalenie wiersza: „Katechizm polskiego dziecka”

6. Praca plastyczna:

Wykonaj flagę Polski. Do wykonania przygotuj kartkę formatu A4 oraz białą słomkę lub drewnianą, długą wykałaczkę.

Złóż kartkę na pół. Górną część wyklej białą bibułą lub wykorzystaj do tego wycinankę w kolorze białym. Dolną część wyklej czerwoną bibułą lub wykorzystaj do tego wycinankę w kolorze czerwonym. Słomkę lub drewnianą wykałaczkę przyklej z brzegu kartki.

Powodzenia 🙂

 

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM 

  1. PIOSENKA NA POWITANIE
  2. OPISY I KARTY PRACY DO ZABAW
    ANGIELSKI OPIS ZABAW 3-4-LATKI

    ANGIELSKI OPIS ZABAW 5-6-LATKI

  3. PIOSENKA I ZABAWY PRZY MUZYCE

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Dziś zajęcia muzyczne i matematyczne.

  • Wczoraj przypomnieliśmy legendę o powstaniu o Warsie i Sawie. Wiemy, że najdłuższa rzeka w Polsce przepływa przez stolicę. Dziś poznamy piosenkę ludową pt.: ” Płynie Wisła płynie”. Wysłuchaj jej i  odpowiedz, na podstawie filmiku, przez jakie miasta przepływa Wisła.

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa. Do tej piosenki można zatańczyć krakowiaka. Ułóż ręce na biodra i zatańcz w rytm piosenki cwałem bocznym.
  • Spróbuj nauczyć się dwóch   zwrotek – oto tekst:

Płynie Wisła płynie

1.Płynie Wisła, płynie

Po polskiej krainie, 2x

Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. 2x

  1. Zobaczyła Kraków,

Wnet go pokochała,2x

A w dowód miłości wstęgą opasała.2x

ZABAWY MATEMATYCZNO- BADAWCZE:

Pobaw się w przelewanie wody do butelek, które wczoraj prosiłam przygotować.

Płyny (np. woda, olej, mleko, sok) mierzymy w litrach.

W butelce poniżej jest 1 LITR   1l  wody.

 

W butelce poniżej wlałam połowę wody. Jest w niej PÓŁ LITRA  0,5 l wody.

 

Jeden litr i pół litra to PÓŁTORA LITRA płynu.

 

Zadanie: zobacz ile oleju jest w butelce?

Ile mleka jest w kartonie?

Ile jest twego ulubionego napoju?- sprawdź to na opakowaniu.

Doświadczenie.

Zobacz na butelki poniżej. Gdzie jest więcej wody? Jaki znak wstawisz między butelkami?

<   >    =

 

 

W obu butelkach jest tyle samo wody. Zobacz poniższy obrazek;

 

Wykonaj samodzielnie takie doświadczenie. Do dwóch jednakowych butelek wlej tyle samo wody np. po 1 kubeczku. Następnie zakręć i odwróć jedną z butelek. Choć wydaje się, że w odwróconej butelce jest więcej płynu to w obu butelkach płynu jest tyle samo.

DOŚWIADCZENIE 2

Do 2-3 butelek wlej różną ilość wody, tak jak poniżej. Dmuchnij  do każdej butelki. Czy zauważyłeś różnicę w dźwięku?

Tam gdzie jest najwięcej wody dźwięk jest najwyższy.

Wykonaj ćwiczenia w fioletowych książkach, cz.4, str. 32-33

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=35