TEMAT TYGODNIA: MOJA OJCZYZNA
WTOREK
TEMAT DNIA: Symbole Narodowe
+ ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Cele główne:
- Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi Polski.
- Wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy: flaga, godło, hymn.
- Budzenie przywiązania do kraju ojczystego i wyrabianie u dzieci poczucia przynależności narodowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
Przebieg zajęć:
- Rozgrzewka do zajęć: Podaj rękę partnerowi.
Podaj rękę partnerowi, potem podaj drugą. – ręce są skrzyżowane
Zrób obrocik dookoła, gdy muzyka gra. – obrót.
Stań na baczność, tupnij nogą, wkoło pokręć głową.
Klaśnij w dłonie i w kolana, niech zabawa trwa.
2. Przypomnienie i utrwalenie piosenki.
3. Zapoznanie/ utrwalenie symboli narodowych.
4. Kilka dodatkowych informacji o naszej Ojczyźnie.
5. Przypomnienie i utrwalenie wiersza: „Katechizm polskiego dziecka”
6. Praca plastyczna:
Wykonaj flagę Polski. Do wykonania przygotuj kartkę formatu A4 oraz białą słomkę lub drewnianą, długą wykałaczkę.
Złóż kartkę na pół. Górną część wyklej białą bibułą lub wykorzystaj do tego wycinankę w kolorze białym. Dolną część wyklej czerwoną bibułą lub wykorzystaj do tego wycinankę w kolorze czerwonym. Słomkę lub drewnianą wykałaczkę przyklej z brzegu kartki.
Powodzenia 🙂
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
- PIOSENKA NA POWITANIE
- OPISY I KARTY PRACY DO ZABAW
ANGIELSKI OPIS ZABAW 3-4-LATKI
ANGIELSKI OPIS ZABAW 5-6-LATKI
- PIOSENKA I ZABAWY PRZY MUZYCE
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
Dziś zajęcia muzyczne i matematyczne.
- Wczoraj przypomnieliśmy legendę o powstaniu o Warsie i Sawie. Wiemy, że najdłuższa rzeka w Polsce przepływa przez stolicę. Dziś poznamy piosenkę ludową pt.: ” Płynie Wisła płynie”. Wysłuchaj jej i odpowiedz, na podstawie filmiku, przez jakie miasta przepływa Wisła.
- Zabawa muzyczno-ruchowa. Do tej piosenki można zatańczyć krakowiaka. Ułóż ręce na biodra i zatańcz w rytm piosenki cwałem bocznym.
- Spróbuj nauczyć się dwóch zwrotek – oto tekst:
Płynie Wisła płynie
1.Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, 2x
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. 2x
- Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała,2x
A w dowód miłości wstęgą opasała.2x
ZABAWY MATEMATYCZNO- BADAWCZE:
Pobaw się w przelewanie wody do butelek, które wczoraj prosiłam przygotować.
Płyny (np. woda, olej, mleko, sok) mierzymy w litrach.
W butelce poniżej jest 1 LITR 1l wody.
W butelce poniżej wlałam połowę wody. Jest w niej PÓŁ LITRA 0,5 l wody.
Jeden litr i pół litra to PÓŁTORA LITRA płynu.
Zadanie: zobacz ile oleju jest w butelce?
Ile mleka jest w kartonie?
Ile jest twego ulubionego napoju?- sprawdź to na opakowaniu.
Doświadczenie.
Zobacz na butelki poniżej. Gdzie jest więcej wody? Jaki znak wstawisz między butelkami?
< > =
W obu butelkach jest tyle samo wody. Zobacz poniższy obrazek;
Wykonaj samodzielnie takie doświadczenie. Do dwóch jednakowych butelek wlej tyle samo wody np. po 1 kubeczku. Następnie zakręć i odwróć jedną z butelek. Choć wydaje się, że w odwróconej butelce jest więcej płynu to w obu butelkach płynu jest tyle samo.
DOŚWIADCZENIE 2
Do 2-3 butelek wlej różną ilość wody, tak jak poniżej. Dmuchnij do każdej butelki. Czy zauważyłeś różnicę w dźwięku?
Tam gdzie jest najwięcej wody dźwięk jest najwyższy.
Wykonaj ćwiczenia w fioletowych książkach, cz.4, str. 32-33
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=35