DZIEŃ 46-27.05.2020

TEMAT TYGODNIA: ŚWIĘTO RODZICÓW

ŚRODA

TEMAT: MOJA MAMA, MÓJ TATA I JA!

+ zabawy z językiem angielskim 

 

CEL OGÓLNY:

  • Uświadomienie dzieciom roli rodziców w ich życiu.
  • Kształtowanie szacunku do rodziców i podejmowanych przez nich obowiązków.
  • Utrwalenie piosenki okolicznościowej.
  • Nauka krótkiego wiersza.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ:

2.  NAUKA KRÓTKIEGO WIERSZA MARII BRODY-BAJAK PT. „SERDUSZKO”.

 

Mam serduszko jedno – kartonowe,
mam serduszko drugie – uczuciowe!
Tym drugim kocham mamę i tatę:
kocham mocno, bo są moim całym światem!
To serduszko kartonowe dam Wam zaraz, Mamo, Tato
i zaproszę Was do zabaw – co Wy na to?

3. BRAKUJĄCE SŁOWO: Wysłuchanie zagadki – rodzic mówi zagadkę, a dziecko próbuje zakończyć ją brakującym słowem:

 

Rodzice przy Tobie w każdej chwili – zawsze starają się być dla Ciebie mili.
Kochają Cię, czy się cieszysz, czy szlochasz – a czy Ty wiesz, za co ich… [kochasz]?

 

4. UTRWALENIE PIOSENKI PT. „DZIĘKUJĘ MAMO, DZIĘKUJĘ TATO”.

5. „JAK MOGĘ POMÓC?” – rozmowa z rodzicem inspirowana obrazkami, które przedstawiają prace domowe, które mogą wykonywać dzieci.

6. WYKONAJ KARTY PRACY

  • Wytnij i z pomocą rodzica ułóż puzzle
  • Połącz w pary

7. ZAKOŃCZENIE – obejrzyj z Rodzicami teatrzyk i wykonaj zadanie o którym jest mowa na końcu przedstawienia.

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

ZAJĘCIA DLA DZIECI 3 – 6 – LETNICH

 

  1. POWITANIE PIOSENKĄ
  2. OPIS DO ZAJĘĆ
    OPIS DO ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA DZIECI
    FAMILY-FLASHCARDS
  3. KARTY PRACY DZIECI 3 – 4 LETNIE

     

  4. KARTY PRACY DZIECI 5 – 6 LETNIE

    https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/family

  5. PIOSENKI DO ZAJĘĆ




 

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1. Zabawa ruchowa z piłką.

Spójrz na zdjęcie. Weź taką piłkę jaką masz i poćwicz.

2.Zabawa dydaktyczna ,,Jak dzieci pomagają rodzicom”.

 

Przyjrzyj się dokładnie ilustracjom i powiedz:

W jaki sposób dzieci pomagają rodzicom???

3.Praca plastyczna -,,Pomagam rodzicom”.

Narysuj w ramce to – jak pomagasz rodzicom.

4. Zapoznanie z piosenką ,,Gdzie jest tata”- nauka pierwszej zwrotki na pamięć i refrenu.

Tekst piosenki;

1.,,Gdzie jest tata”-pyta brat.

,,Gdzie jest tata”- pyta siostra.

,,Gdzie jest tata ”-pytam ja,a odpowiedź znam już sam.

  Tata w pracy jest, tata w pracy jest, bo pracuje całe dnie.

A ja wyślę mu zaraz sms,że pobawić już się z nim chcę.

Ref.:

     Muszę czekać do soboty, wtedy z tatą mamy swój czas.

     Na zabawy  i na psoty to sobota jest w sam raz.

Muszę czekać do niedzieli na rowery , spacer las.

 Byśmy w świat swój polecieli to niedziela jest w sam raz.

2.  Kiedy tata chwilę ma , rozmawiamy w internecie.

Tata dobrze o tym wie, że z nim wszystko robić chcę.

  Kiedy w pracy jest, kiedy w pracy jest, gdy pracuje cały dnie,

  To wysyłam mu wtedy myśli swe,by już wrócił i spotkał mnie.

Ref.:

Muszę czekać do soboty, wtedy z tatą mam swój czas……….

 

5.Utrwalenie piosenki -,,Tango dla mamy”

6.Uzupełnij karty pracy-,, Nowe przygody Olka i Ady” cz.4 str.48 i 49.

4.NoweprzygodyFIOLETOWE.