DZIEŃ 62-19.06.2020

 

Zabawy logopedyczne na wakacje

Temat: Idziemy na lody

Cel główny:

-Usprawnienie narządów artykulacyjnych.

Cele  szczegółowe:

– Doskonalenie prawidłowego sposobu oddychania.

-Usprawnianie percepcji wzrokowej.

-Usprawnianie małej motoryki.

Przebieg zajęć:

1.Ćwiczenia języka:

-Kląskaj jak konik.

-Przywitaj się z zębami u góry i u dołu przy szeroko otwartej buzi – język powoli dotyka każdego zęba od wewnętrznej strony.

-Zamień język w małpkę, niech sobie poskacze – dotknij językiem ostatnich górnych zębów po prawej i po prawej stronie-buzia szeroko otwarta.

-Zamień język w żabkę niech sobie poskacze – dotknij językiem ostatnich dolnych zębów po prawej i po prawej stronie-buzia szeroko otwarta.

-Robimy porządki! „Pomaluj sufit”na ulubiony kolor – język przesuwa się po podniebieniu od zębów do przełyku, przy szeroko otwartej buzi.

-„Pomaluj ściany”na ulubiony kolor – język przesuwa si po wewnętrznej stronie policzka góra-dół.

-„Trzepanie dywanów”- język dotyka wewnętrznej strony zębów siecznych górnych i dolnych na zmianę przy szeroko otwartej buzi.

2. Ćwiczenia warg:

– „Posyłamy buziaczki”.

– Posyłamy buziaczki i szeroko uśmiechamy się -na zmianę.

-Wyślij buziaka w lewą stronę, a potem w prawą (głowa nieruchomo, pracują usta).

3.Ćwiczenia oddechowe.

-Dmuchanie na małe elementy zawieszone na nitkach. Również staramy się różnicować siłę wydechu. 

4. Zabawa ruchowa „Droga na lody”. 

Wycinamy z kolorowego papieru  różne figury geometryczne. Rozkładamy je w chaosie na podłodze. Zadaniem opiekuna jest głośne wypowiadanie nazw figur,a dziecka zlokalizowania tej figury  i naskoczenie na nią   obunóż.

5. Karta pracy „Lody”.

Po wydrukowaniu należy wyciąć i dopasować kolory do odpowiednich ramek. Ćwiczenie to bardzo dobrze usprawnia lewą półkulę mózgową-czyli naszą „panią logiczną”.

 

Moi Drodzy

         Chciałabym podziękować i pogratulować wszystkim, którzy w tak trudnej sytuacji zmierzyli się z ćwiczeniami logopedycznymi. W nietypowej formie chciałabym przekazać Wam dyplom zakończenia  zajęć logopedycznych w roku szkolnym 2019/2020. Pozdrawiam serdecznie .

dyplom-zakończenie zajęć logopedycznych

ZADANIA DLA  STARSZAKÓW

DZIŚ ZWIEDZAMY KIELCE

 

1.Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.

Poćwicz licząc w rytm muzyki.

2. Poznajemy miasto- Kielce.

    Miasto Kielce leży w środkowo- wschodniej Polsce.Położone jest w górach Świętokrzyskich nad rzeką Silnicą.

 

Znajdź i przeczytaj- miasto Kielce na mapie i napis Polska.

3.Zwiedzamy miasto Kielce-Na początek Muzeum Zabawek i Zabawy.

Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach powstało w 1979 roku jako Muzeum Zabawkarstwa.Posiada ogromną kolekcję zabawek zarówno historycznych jaki i współczesnych.Zapraszam wszystkich do obejrzenia dwóch filmów.

 

Czy podoba się tobie takie muzeum i chciałbyś je odwiedzić.?

Powiedz, które zabawki najbardziej się tobie spodobały?

4.Co jeszcze można zwiedzić w Kielcach?- rozwiązywanie zagadek.

 

Spójrz na zdjęcia i pokaż gzie jest’

Ogród Botaniczny,Muzeum Historii,

Centrum Nauki Leonardo da Vinci,

Rezerwat Przyrody Kadzielnia.

5. Zabawa ruchowa-,, Lecimy samolotem”.

Zaczynamy lot od startu w przysiadzie, mając ręce wyciągnięte w bok, powoli podnosimy się i poruszamy się szybko, małymi krokami, po wyznaczonym miejscu. Potem lądujemy- poruszamy się coraz wolniej, powoli przechodząc do przysiadu.

6.Uzupełnienie kart pracy- Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 str. 68 i 69.

4.NoweprzygodyFIOLETOWE