Zabawy logopedyczne na wakacje
Temat: Idziemy na lody
Cel główny:
-Usprawnienie narządów artykulacyjnych.
Cele szczegółowe:
– Doskonalenie prawidłowego sposobu oddychania.
-Usprawnianie percepcji wzrokowej.
-Usprawnianie małej motoryki.
Przebieg zajęć:
1.Ćwiczenia języka:
-Kląskaj jak konik.
-Przywitaj się z zębami u góry i u dołu przy szeroko otwartej buzi – język powoli dotyka każdego zęba od wewnętrznej strony.
-Zamień język w małpkę, niech sobie poskacze – dotknij językiem ostatnich górnych zębów po prawej i po prawej stronie-buzia szeroko otwarta.
-Zamień język w żabkę niech sobie poskacze – dotknij językiem ostatnich dolnych zębów po prawej i po prawej stronie-buzia szeroko otwarta.
-Robimy porządki! „Pomaluj sufit”na ulubiony kolor – język przesuwa się po podniebieniu od zębów do przełyku, przy szeroko otwartej buzi.
-„Pomaluj ściany”na ulubiony kolor – język przesuwa si po wewnętrznej stronie policzka góra-dół.
-„Trzepanie dywanów”- język dotyka wewnętrznej strony zębów siecznych górnych i dolnych na zmianę przy szeroko otwartej buzi.
2. Ćwiczenia warg:
– „Posyłamy buziaczki”.
– Posyłamy buziaczki i szeroko uśmiechamy się -na zmianę.
-Wyślij buziaka w lewą stronę, a potem w prawą (głowa nieruchomo, pracują usta).
3.Ćwiczenia oddechowe.
-Dmuchanie na małe elementy zawieszone na nitkach. Również staramy się różnicować siłę wydechu.
4. Zabawa ruchowa „Droga na lody”.
Wycinamy z kolorowego papieru różne figury geometryczne. Rozkładamy je w chaosie na podłodze. Zadaniem opiekuna jest głośne wypowiadanie nazw figur,a dziecka zlokalizowania tej figury i naskoczenie na nią obunóż.
5. Karta pracy „Lody”.
Po wydrukowaniu należy wyciąć i dopasować kolory do odpowiednich ramek. Ćwiczenie to bardzo dobrze usprawnia lewą półkulę mózgową-czyli naszą „panią logiczną”.
Moi Drodzy
Chciałabym podziękować i pogratulować wszystkim, którzy w tak trudnej sytuacji zmierzyli się z ćwiczeniami logopedycznymi. W nietypowej formie chciałabym przekazać Wam dyplom zakończenia zajęć logopedycznych w roku szkolnym 2019/2020. Pozdrawiam serdecznie .
dyplom-zakończenie zajęć logopedycznych
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
DZIŚ ZWIEDZAMY KIELCE
1.Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.
Poćwicz licząc w rytm muzyki.
2. Poznajemy miasto- Kielce.
Miasto Kielce leży w środkowo- wschodniej Polsce.Położone jest w górach Świętokrzyskich nad rzeką Silnicą.
Znajdź i przeczytaj- miasto Kielce na mapie i napis Polska.
3.Zwiedzamy miasto Kielce-Na początek Muzeum Zabawek i Zabawy.
Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach powstało w 1979 roku jako Muzeum Zabawkarstwa.Posiada ogromną kolekcję zabawek zarówno historycznych jaki i współczesnych.Zapraszam wszystkich do obejrzenia dwóch filmów.
Czy podoba się tobie takie muzeum i chciałbyś je odwiedzić.?
Powiedz, które zabawki najbardziej się tobie spodobały?
4.Co jeszcze można zwiedzić w Kielcach?- rozwiązywanie zagadek.
Spójrz na zdjęcia i pokaż gzie jest’
Ogród Botaniczny,Muzeum Historii,
Centrum Nauki Leonardo da Vinci,
Rezerwat Przyrody Kadzielnia.
5. Zabawa ruchowa-,, Lecimy samolotem”.
Zaczynamy lot od startu w przysiadzie, mając ręce wyciągnięte w bok, powoli podnosimy się i poruszamy się szybko, małymi krokami, po wyznaczonym miejscu. Potem lądujemy- poruszamy się coraz wolniej, powoli przechodząc do przysiadu.
6.Uzupełnienie kart pracy- Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 str. 68 i 69.