Dzień 51 – 03.06.2020r

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

ŚRODA

TEMAT: TOLERANCJA – TRUDNE SŁOWO

CELE OGÓLNE:

  • Przejawianie oznak: życzliwości, dobroci, koleżeństwa wobec innych dzieci.
  • Wdrażanie do tolerancji, przyjmowania innych takimi, jacy są, oraz do akceptacji inności.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i podejmowania prób oceny postaw bohaterów.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. ZABAWA RUCHOWA „Pokaż Grzesiu, gdzie masz oko”

2. „CHCĘ MIEĆ PRZYJACIELA” – słuchanie opowiadania D. Niewoli.

„Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromny czerwony i wesoły nochal sterczy tak jak u Pinokia. Jestem Pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek. Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie – granatowe.
Powiem Wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić. Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je wózkami na spacery i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garażów i autostrad dla samochodów, a miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał – Kiedy ktoś mnie przytuli?. Raz nawet odważył się i wyszeptał
– Basiu, zabierz mnie na spacerek. Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.
– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki – Jedno inne , drugie inne!
– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z guzikowych oczu. Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać.
Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem właśnie ja – Nosalek. Posadzono mnie obok misia- Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało spytał –
– Będziemy przyjaciółmi?
– No pewno!- krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.
– Naprawdę? – pytał zdziwiony Krzyś- bo ja mam takie śmieszne oczy.
– A ja – mam duży nos – roześmiałem się.
Chwyciłem misia za pluszową łapkę. Mocno, ile tylko miałem siły.”

Po przeczytaniu opowiadania rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści opowiadania:

  • Kto jest bohaterem opowiadania?
  • Dlaczego Nosalek miał takie imię?
  • Z kim zaprzyjaźnił się Nosalek?
  • Dlaczego dzieci nie bawiły się z misiem?

Bardzo proszę o przekazanie dzieciom, że z każdym możemy się bawić, każdy z nas jest inny i może do tej zabawy wnieść coś ciekawego. Dzięki temu, że jesteśmy różni – świat jest tak fascynujący.

3. UTRWALENIE PIOSENKI – „JESTEŚMY DZIEĆMI”

4. ” JACY JESTEŚMY” – ZABAWA DYDAKTYCZNA

Popatrz na poniższy obrazek. Czy wszystkie dzieci są takie same?

Odpowiedz na pytani:

  • Czy wszyscy jesteśmy tacy sami?
  • Co nas różni?
  • W czym jesteśmy podobni?

5. WIELKIE POSZUKIWANIA! – proszę o wykonanie zadanie wspólnie z dzieckiem.

6. WYKONAJ KARTY PRACY:

  • Połącz w pary rodzeństwo – możesz wykonać zadanie paluszkiem na ekranie.

  • Wytnij puzzle, wymieszaj je i spróbuj przykleić na kartce.

 

   Zadania dla starszaków.

1. Rozgrzewka.

2.Dziś zapraszam Was do poznania nowej piosenki  „Dziwni Goście”. Proszę posłuchajcie.

-Powiedzcie, czy piosenka Wam się podoba?

-O czym jest piosenka?

-Co oznacza słowo EMOCJE ?

O jakich emocjach jest mowa w piosence?

Proszę o naukę piosenki.

3. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i powiedzcie, jakie przedstawiają emocje:

4. Proszę obejrzeć obrazki i powiedzieć: Jaki emocje wyrażają dzieci?

Plansza-1, Plansza-2, Plansza-3, Plansza-6, Plansza-8

5.Zabawa ruchowa ” Żabie kroki”

6.Proszę o wykonanie karty pracy:

                                                 

7.Wspólne ćwiczenia ruchowe z rodzicami.

Dziś przed nami ćwiczenia ruchowe. Proszę pokazać dziecku, jak prawidłowo wykonać każde ćwiczenie.

Bardzo proszę Rodziców o włączenie się w te ćwiczenia razem z dziećmi.

*Wprowadzenie –  maszerowanie po obwodzie koła ( może być wokół stołu lub brzegu dywanu).

*Zabawa ” Deszczyk pada, słonko świeci  „.

Na słowa rodzica ” słonko świeci” dziecko porusza się po pomieszczeniu- może skakać, biega. Na sygnał ” pada deszcz”- dziecko kuca i robi ze swoich rączek daszek. Zabawę powtarzamy kilka razy.

*Ćwiczenie tułowia, skłony boczne „Tęcza”.

Dziecko siada skrzyżnie na podłodze( po turecku) .Ręce unosi nad głowę. Na polecenie rodzica skłaniają się raz w jedną, a raz w druga stronę( na boki). Wyciągniętymi rękoma rysują w powietrzu tęczę.Skłony muszą być obszerne, bo tęcza jest szeroka.

*Ćwiczenie mięśni brzucha „Unoszenie” – potrzebne będzie coś do podnoszenia np. kartka, plastikowy talerzyk….

Dziecko leży na brzuchu. Ręce wyprostowane w łokciach – wyciąga do przodu i układa na podłodze. W rękach trzyma przedmiot. Na słowa rodzica: w górę – stara się unieść przedmiot i chwilę trzymać w górze.

*Zabawa bieżna ” Kolorowe wozy”.

Dziecko staje w parze z rodzicem, bratem lub siostrą. Jedna osoba jest z przodu, druga z tyłu i trzyma się za ręce tworząc wóz.

*Zabawa ruchowa z elementem równowagi ” Dotknij”- potrzebna będzie książka lub gazeta lub kartka papieru.

Rozkładamy co kawałek w jednej linii rekwizyty., a trzeba uważać, żeby ich nie zniszczyć. Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie pomiędzy przedmiotami.

*Ćwiczenia uspokajające  – dziecko leży na plecach i spokojnie oddycha. Po upływie chwili może wstać.

8. Proszę o wykonanie kart pracy „Fioletowa książka cz.4, s.56 – 57

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

9. Proszę utrwalić z dzieckiem.