Dzień 50 – 02.06.2020r

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
WTOREK
TEMAT DNIA: JESTEŚMY DLA SIEBIE UPRZEJMI
+ GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKÓW 

CELE GŁÓWNE :
• Zapoznanie się ze znaczeniem słowa „przyjaciel”;
• Zachęcenie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie;
• Rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej;
• Utrwalenie piosenki;

1. ROZGRZEWKA PRZED ZAJĘCIAMI

2. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ
• Rozmowa na podstawie ilustracji – zachowania negatywne oraz pozytywne, czyli co jaki możemy wspólnie się bawić, a jak nie?

3. KTO TO JEST PRZYJACIEL?
• Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Przyjaciel”.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy, byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.

• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
− Ilu przyjaciół wystarczy mieć?
− Kogo możemy nazwać przyjacielem?
− Po czym można poznać przyjaciela?

4. WYPOWIEDZI DZIECI NA TEMAT: CO TO ZNACZY BYĆ DOBRYM KOLEGĄ I PRZYJACIELEM?
• Rodzic wraz z dzieckiem przekazują sobie piłkę, wypowiadając się kolejno na temat:
Co to znaczy być dobrym kolegą i przyjacielem?
• Rodzic jako król krainy uprzejmości – utrwala zasady i normy grzecznego zachowania.
• Podsumowuje stwierdzeniem, że aby mieć dużo przyjaciół należy odnosić się do siebie życzliwie.

5. ZABAWY PALUSZKOWE


6. MAGICZNE SŁOWA – CZY JE PAMIĘTAMY?
• Rozmowa z dziećmi na temat zwrotów grzecznościowych oraz na temat kulturalnego zwracania się do innych osób – przypomnienie słów i ich znaczenia:

• Wysłuchanie piosenki o magicznych słowach:



7. UTRWALENIE PIOSENKI – „JESTEŚMY DZIEĆMI”


8. ZADANIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW

 

GIMNASTYKA DLA PRZEDSZKOLAKÓW

 

 

Zadania dla starszaków.

1. Rozgrzewka:

2. Posłuchajcie zagadki, a odpowiedź na nią powie Wam, o czym dziś będziemy rozmawiali.

Bardzo jest dokładna

Stoi sobie w sklepie, a co ile waży,

pokaże najlepiej. (waga)

3.Proszę obejrzeć bajkę, jak Kaczor Donald – jak działa waga.

4.Proszę obejrzeć różne wag.

                 

5.Przeczytajcie wyraz W A G A – podzielcie na sylaby i głoski).

6.Powiedzcie, do czego służą( w jakim celu) używamy wagi?

*gdzie można spotkać wagę? (sklepową, kuchenną, lekarską, łazienkową)?

7. Proszę wykonać kartę pracy – fioletowa książka cz.4, s.55

4.NoweprzygodyFIOLETOWE

8.Zabawa ruchowa:

9.Proszę obejrzeć swoją wagę w domu i spróbujcie sami zważyć na niej.

10. Teraz wy jesteście wagą. Rozłóżcie na bok ręce. Na jednej nodze stopie połóżcie drewniany klocek, na drugiej misia. Powiedzcie, co jest cięższe?

11.Zabawa ruchowa przy muzyce ” Jestem wagą”.

Ramiona wyciągamy w bok (tak jak waga), w lewej rączce jest większy ciężar – opuszczamy lewe ramię w dół; w prawej jest większy ciężar – opuszczamy prawą w dół.

 

11. Zabawa ; Prawda czy fałsz?(odpowiedz).

-Wodę kupujemy na kilogramy? (nie)

-W sklepie są wagi elektroniczne? (tak)

-1 kilogram piór jest lżejszy od 1 kilograma drewna? (nie)

-Słoń waży mniej niż 1 kg/ (nie)

12.A teraz wspólnie z rodzicami proszę wykonać ludzika , któremu sami możecie nadać imię.

Pomoce:

*plastikowa butelka

*bibuła w dwóch kolorach niebieskich

*klej

*ołówek

*nożyczki.

*kolorowy papier

Sposób wykonania:

 

13. Proszę obejrzeć i zapamiętać: