TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU
PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: WYPRAWA NA ŁĄKĘ
CELE OGÓLNE:
- Poznawanie nazw kwiatów i zwierząt żyjących na łące;
- Rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyrodą;
- Poznawanie melodii i tekstu nowej piosenki;
- Rozwijanie sprawności ruchowej;
- Rozwijanie sprawności manualnych;
- WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ
- Rozpoznawanie i nazywanie roślin oraz zwierząt – mieszkańców łąki na podstawie ilustracji lub książek posiadanych przez dziecko w domu.
- Obejrzyj poniższe ilustracje i opowiedz co na nich widzisz.
- ZAJĘCIA MULTIMEDIALNE – „ŁĄKA W MAJU”
- Proszę wejść w poniższy link – dzisiejsze zajęcia zostały zaplanowane na podstawie prezentacji multimedialnej w aplikacji edukacyjnej.
- Link do zajęć: https://view.genial.ly/5eb66cba8c034e0d162d43ff/presentation-laka-w-maju-paulina-w
- WYCIECZKA Z RODZICAMI NA ŁĄKĘ
- Jeśli jest taka możliwość to zachęcamy do zorganizowania (oczywiście przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności ) wycieczki na pobliską łąkę lub polanę, aby obserwować przyrodę.
DLA CHĘTNYCH – Bezpłatne warsztaty online dla dzieci – „Skarby ula” – https://www.facebook.com/events/615792342346856/
GIMNASTYKA KOREKCYJNA PRZEDSZKOLAKÓW – FITNESS DLA DZIECI
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
1. Rozgrzewka.
2.Proszę wysłuchać zagadkę, a odpowiedź na nią powie Wam, o czym będziemy rozmawiać:
Co to jest?
Zielony dywan
pokryty kolorowymi kwiatami,
często się ukrywa
pomiędzy krzewami i drzewami.
(oczywiście łąka)
3.Popatrzcie na obrazek, który przedstawia łąkę. Opowiedzcie, co dzieje się w miesiącu maju na łące?
5.Zabawa pobudzająco – hamująca „Wiosenne kwiaty”.
Przy cichych dźwiękach klaskania przez rodzica dziecko – wiosenny kwiatek – przechodzi do przysiadu. Gdy klaskanie jest coraz głośniejsze, dziecko przechodzi z pozycji siedzącej -Kwiatek rośnie -powoli podnosi się coraz wyżej. Mocne uderzenie – zatrzymuje się na chwilę. Dwa klaśnięcia – przechodzi do leżenia na plecach i ponownie rośnie.
6. A teraz proszę obejrzeć bajkę ” Wędrówki Skrzata Borówki-’ Łąka
7. Zabawa ruchowa ” Bocian i żabki”.
Dziecko porusza się jak żabka – skacze na czworaka, na hasło BOCIAN – zatrzymuje się nieruchomo, by być nie zauważonym przez bociana.(powtarzamy kilka razy)
8.A teraz wysłuchajcie opowiadania M. Strekowskiej – Zaremby ” Zabawa w chowanego”.
*Powiedzcie, w co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?
*Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?
*Co to jest : barwa ochronna?
9. Proszę o wykonanie karty pracy s.41 fioletowa książka cz.4
10.Karty pracy dla chętnych dzieci.
Proszę na jutro przygotować trzy sześciany i kostkę do gry.