TEMAT TYGODNIA:MOJA GMINA, MÓJ REGION
CZWARTEK
TEMAT DNIA: KŁODAWA- MOJA MAŁA OJCZYZNA
CELE GŁÓWNE:
-Poznanie herbu gminy Kłodawa
-Nauka podziału słów na sylaby
-Doskonalenie umiejętności manualnych
1.ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ- DŹWIĘKI WYSOKIE I NISKIE „W PODSKOKACH”.
2.ZAPOZNANIE SIĘ Z HERBEM GMINY KŁODAWA.
Przyjrzyj się uważnie herbowi gminy Kłodawa. Zwróć uwagę na kolorystykę i wszystkie zawarte na nim elementy. Poniżej zajdziesz znaczenie poszczególnych części herbu. Wraz z rodzicem odczytaj je.
Herb Gminy Kłodawa przedstawia w polu zielonym poziomo leżącą brązową kłodę drewna, na której wspiera się snop zboża, na nich zaś znajdują się skrzyżowane ku dołowi kosa i grabie.
Znaczenie symboliki herbu:
-KŁODA-oznacza drzewo, czyli las. Kłoda to również pierwszy człon nazwy wsi Kłodawa.
-SNOP ZBOŻA- oznacza urodzaj w zbiorach z pól zboża, z którego wytwarza się chleb.
-KOSA i GRABIE– oznaczają ciężką pracę rolników i wszystkich mieszkańców.
3.GMINA KŁODAWA
Obejrzyj zdjęcia wsi wchodzących w skład gminy Kłodawa. Gdy już to zrobisz postaraj się podzielić na sylaby każdą z nazw.
4.MAPA GMINY
Popatrz na mapę poniżej. Przedstawia ona naszą gminę Kłodawa. Postaraj się wraz z rodzicami wyszukać miejsce Twojego zamieszkania. Powodzenia 🙂
5.PRACA PLASTYCZNA
Pokoloruj herb gminy Kłodawa. Postaraj się zachować kolorystykę herbu według widzianego wcześniej wzoru.
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
1.Słuchanie piosenki,,Najpiękniejsze miejsce świata”- utrwalenie pierwszej zwrotki i refrenu, nauka kolejnych zwrotek piosenki.
2.Wiersz A. Nosalskiego ,,O dwunastu braciach”.
Wreszcie zjawia się maj wystrojony,
I bzu przynosi pełne brzemiona,
Przez całe ranki , całe wieczory,
Gra na fujarce z wierzbowej kory.
Przeczytaj wiersz sam lub z pomocą rodzica i powiedz:,
- Jak nazywa się nowy miesiąc?,
- Jaki miesiąc był przed nim ,a jaki będzie po nim?,
- Gałązki jakiego krzewu przynosi nam maj?,
- Co dzieje się w przyrodzie w maju?.
3.Zapoznanie z mapą Polski.
Spójrz na mapę:
Wskaż na mapie rzekę Wisłę,Morze Bałtyckie,największe miasta w Polsce, i inne sąsiadujące państwa z Polską.
4.Uzupełnij mapę Polski.
- Spróbuj sam albo z pomocą rodzica uzupełnić kartę pracy.
- Odszukaj za pomocą mapy nazwy rzek zaznaczonych na mapie w kolorze niebieskim,
- Zaznacz na mapie stolicę Polski Warszawę,
- Zaznacz Morze Bałtyckie. góry Tatry,i miejscowość w której mieszkasz,
- Możesz zaznaczyć na mapie wiele innych miejsc ,miast które znasz.
5.Zabawa konstrukcyjna na dywanie.
Ułóż z klocków o dowolnym sposobie łączenia i wielkości – najwyższą wieżę.
6.Uzupełnij kart pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady cz.4 str.25″.
- Rysuj po liniach a dowiesz się gdzie mieszkają dzieci,
- Rysuj po śladzie drogę samochodu do domu.