DZIEŃ 25 – 27.04.2020

TEMAT TYGODNIA: MOJA OJCZYZNA

PONIEDZIAŁEK 

TEMAT DNIA: MAJOWE ŚWIĘTA

+ GIMNASTYKA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNA

CELE GŁÓWNE:

  • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej;
  • Poznawanie tradycji związanych z obchodami świąt państwowych;
  • Tworzenie pracy plastycznej;
  • Rozwijanie sprawności manualnych;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej;

 

  1. ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI  „NA ZIEMI ZOSTAJE”

 

  1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ  – ZAGADKI DLA PRZEDSZKOLAKÓW  O POLSCE ORAZ FILM EDUKACYJNY DLA DZIECI O SYMBOLACH NARODOWYCH
  • Zagadki dla dzieci:
  1. Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie. Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie.(godło)
  2. Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie. A na niej biel jest i czerwień.(flaga)
  3. Zwie się Mazurek Dąbrowskiego, Choć Wybicki jest autorem. Pieśnią jest państwa polskiego Polski trzecim jest symbolem.(hymn)
  4. To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna. To nasze państwo, każdy to przyzna. Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa, Jak nasz piękny kraj się nazywa?(Polska)
  • Film edukacyjny dla dzieci:

  1. WYSŁUCHANIE OPOWIADANIA BARBARY SZELĄGOWSKIEJ PT. „MAJOWE ŚWIĘTA”
  • Pytania dla dzieci do wysłuchanego opowiadania:

* Jakie barwy ma flaga Polski?

* Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?

* Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?

* Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

 

  1. ZABAWA PRZY PIOSENCE PT. „JESTEM POLKĄ I POLAKIEM”
  • Nauka piosenki oraz zabawy ruchowe wg pomysłu dzieci:

  1. PRACA PLASTYCZNA PT „ MÓJ DOM I OKOLICA W BARWACH NARODOWYCH”.
  • Prace plastyczną można wykonać na dwa sposoby:

I SPOSÓB – rysunek kredkami świecowymi lub pastelami na kolorowej kartce;

II SPOSÓB – rysowanie kredą na papierze ściernym (drobnoziarnistym) – dziecko rysuję na papierze przy pomocy kredy białej i czerwonej, po zakończeniu pracy obrazek należy spryskać lakierem do włosów;

  1. NAUKA LUB PRZYPOMNIENIE KATECHIZMU MAŁEGO POLAKA W WIERSZU PT. „KTO TY JESTEŚ?”

 

  1. MATERIAŁY DO ZABAW DLA DZIECI

 

GIMNASTYKA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNA DLA PRZEDSZKOLAKÓW – FILM INSTRUKTAŻOWY DO PRZYKŁADOWYCH  ĆWICZEŃ

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Jakie symbole narodowe widzisz na obrazku powyżej?

 

  1. Zagadka

Nazwij zwierzęta na obrazkach. Pierwsze litery ich nazw utworzą słowo- temat zajęć w tym tygodniu.

2. Za chwilę wysłuchasz opowiadania. Otwórz kolorową książkę, w której są obrazki do naszych opowiadań na str. 72-73. Jeśli nie masz książki w domu, to obrazki do opowiadania są w poniższym linku.  Opowiadanie Agaty Widzowskiej- „Zakochany w syrenie”.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=75

Posłuchaj czytanego przeze mnie opowiadania. Czy rozpoznajesz czyj to głos? 😉

-Czy podobało ci się opowiadanie?

-O czym dowiedziała się Ada  w przedszkolu?

-Kto pomógł jej przedstawić legendę?

  • Jak myślisz, czy Olek naprawdę się zakochał? Dlaczego?

-Spróbuj opowiedzieć legendę komuś z rodziny wykorzystując lalki, maskotki jakie masz w domu.

  • ♥ Zabawa ruchowa. „Pływamy po Wiśle”. Najpierw dmuchaj mocno, aby nabrać wiatru w żagle. Usiądź. Teraz udawaj, że wiosłujesz do brzegu i jesteś w kajaku. Kajak zaczyna tonąć. Wskakuj do rzeki! Połóż się na brzuchu, płyń żabką do brzegu, tylko szybko, bo za tobą wielka ryba!
  • Znajdź na mapie  Polski naszą stolicę i rzekę Wisłę oraz syrenkę. 
  • Zadanie w kartach pracy – książki fioletowe cz. 4., s. 29. Rysuj syrenkę po śladzie.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=30

Uwaga!

Zadanie na jutro; przygotuj 2-3 plastykowe butelki po wodzie lub napojach- będą zabawy matematyczne i eksperymenty;)