TEMAT TYGODNIA: DBAMY O PRZYRODĘ
PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: DBAM O ZIEMIE – OSZCZĘDZAM WODĘ
CELE GŁÓWNE:
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
• kształtowanie postawy proekologicznej;
• rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się;
• zachęcanie do obserwowania przyrody.
1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ – ZABAWY RUCHOWE Z RODZICAMI
• Zanim rozpoczniemy nasze dzisiejsze zajęcia czas, aby troszkę się poruszać.
• Gimnastyka dla przedszkolaka i ich bliskich (film instruktażowy):
2. ZAGADKA SŁUCHOWA – WPROWADZENIE DO TEMATU
• Dziecko wysłuchuje nagrania oraz próbuje odgadnąć o czym będą dzisiejsze zajęcia.
3. OSZCZĘDZANIE WODY – ROZMOWY Z DZIEĆMI:
• Co to znaczy oszczędzać wodę?
• Nagranie dla dzieci o oszczędzaniu wody :
• Pytania dla dzieci:
* Jak można oszczędzać wodę w naszym domu?
* Dlaczego trzeba oszczędzać wodę?
4. WYSŁUCHANIE WIERSZA PT. „WIERSZ O KRANIE”
• Wysłuchanie wiersza przez dzieci – można włączyć nagranie dwa razy.
• Pytania do wiersza:
* Co robiła Ania?
* Dlaczego mama się zezłościła?
5. PRACA PLASTYCZNA – „JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY – OSZCZĘDZAM WODĘ”
• Dzieci oglądają i omawiają z rodzicami poniższe plakaty.
• Dzieci wykonują własną ilustrację na temat oszczędzania wody – sposoby oszczędzania wody.
6. BAJKI DLA DZIECI O WODZIE
7. MATERIAŁ O NASZEJ PLANECIE ZIEMI
8. WODA – CIEKAWE EKSPERYMENTY DLA CHĘTNYCH
ZADANIA DLA STARSZAKÓW.
1.Witam Was na dzisiejszym spotkaniu, proszę przyjrzeć się uważnie obrazkowi.
Powiedzcie, co robią dzieci i jak postępują? Czy nazwałbyś je przyjaciółmi przyrody?
2.Zabawa ruchowa: „Ptaki w gniazdach”.
Przy dźwiękach ulubionej muzyki poruszacie się swobodnie w pokoju, ale ostrożnie naśladując ptaki (machacie raczkami jak skrzydłami), gdy muzyka ucichnie, ptaki szukają gniazd i chowają się w nich (dzieci „kulą’ się w przysiadzie).
3. Dzisiaj podczas spotkania poznacie kolejną literę H jak H U L A J N O G A
*podzielcie proszę wyraz hulajnoga na sylaby wyklaskując
*z ilu sylab składa się wyraz?
*a teraz podzielcie na głoski
*przykładamy paluszek do buzi(jak na zajęciach) i głośno mówimy H
*czy h to spółgłoska, czy samogłoska(spółgłoska i zaznaczamy na niebiesko)
Spróbujcie z rodzicami przeczytać wyrazy znajdujące się obok obrazka.
PROPOZYCJA ZABAW RUCHOWYCH I WSPÓLNYCH ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH Z RODZICAMI:
POMOCE: gazety, kilka klocków, kosz lub miska
- Na gazecie -przenoszenie na rozłożoną gazetę klocków z lewej strony na prawą…
- Na gazetę – wykonujecie podskoki obunóż na z dywanu na gazetę.
- Kto tak potrafi – przenoszenie palcami nóżki gazetę z jednej strony na drugą
Zgniatamy gazetę i formujemy z niej papierową kulę i wykonujemy następujące ćwiczenia:
*przekładamy kulę z prawej do lewej rączki nad głową
*podrzucamy i łapiemy oburącz
*celujemy kulą do stojącego kosza, miski
*toczymy kulę stopą – raz jedną , raz drugą
Spróbuj przeczytać tekst pod obrazkiem i popraw literkę H, h s. 86
UWAGA RODZICE STARSZAKÓW -proszę na piątek przygotować donicę, ziemię, cebulkę hiacynta, małą łopatkę, rękawice gumowe.