07.04.2021 R.
TEMATYKA TYGODNIA:
WIOSNA NA WSI
ŚRODA
TEMAT DNIA: W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE
Cele główne:
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
- Poznanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta.
- Usprawnienie narządów mowy.
Przebieg zajęć:
1. Rymowanka z pokazywaniem:
Witam wszystkich Was w ten radosny czas,
jedną ręką pomachamy, jednym oczkiem pomrugamy,
teraz sobie podskoczymy i cichutko już siedzimy.
2. W zagrodzie Małgosi – bajeczka ortofoniczna.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
3. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza
Dziecko słucha odgłosów zwierząt wiejskich. Rozpoznaje je i naśladuje wydawane przez nie odgłosy
4. Co nam dają zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.
Wskaż palcem, co nam dają krówka, a co kurka?
5. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
6. Zabawa ruchowa do piosenki „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”.
7. Wytnij puzzle i ułóż je.
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
TEMAT:POZNAJEMY ZWIERZĘTA GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO
1.Zagadka słuchowa.
Posłuchaj i zgadnij czyj to głos:
Jeżeli już odgadłeś podziel nazwy tych zwierząt na głoski i sylaby.
2.Ilustracja -zwierzęta gospodarstwa wiejskiego
Przyjrzyj się dokładnie ilustracji;
- Nazwij zwierzęta, które widzisz na ilustracji,
- Powiedz co widzisz w lewym górnym rogu,
- Powiedz co widzisz w prawym górnym rogu,
- Powiedz co widzisz w lewym dolnym rogu,
- Powiedz co widzisz w prawym dolnym rogu,
- Powidz co widzisz w środku ilustracji.
3.Zabawa badawcza z wykorzystaniem lupy.
Weź lupę. Obejrzyj zdjęcia . Jak myślisz od jakich zwierząt pochodzą te materiały i co można z nich zrobić?
4.Zabawa ruchowa – ,,Poprowadź piłkę”
Połóż sznurek albo skakankę na podłodze lub dywanie. Ułóż to tak aby zrobić tego krętą ścieżkę. Weź mała piłkę ,najlepiej do tenisa i tocz ją obok ścieżki. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
5.Zabawa matematyczna na platformie edukacyjnej
Wykonaj zadania zgodnie z poleceniami na platformie:
https://view.genial.ly/5e984e988a1e5e0e205790f2/interactive-image-zagadki-matematyczne-dla-przedszkolakow