Dzień 13- 15.04.2021r.

 

15.04.2021

CZWARTEK

TEMATYKA TYGODNIA: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

TEMAT DNIA: MAŁE I DUŻE PIŁKI

1.PORANNA GIMNASTYKA.

Do ćwiczeń będzie wam potrzebna piłka.

2.ZABAWA RUCHOWA „MARSZ POD DYKTANDO”.

Celem zabawy jest utrwalenie stron (dla ułatwienia można dziecku założyć na lewą dłoń np. kolorową wstążkę)

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki…

-Idź do tyłu 1 krok…

-Teraz idź 5 kroków w lewo, itd.

3.DUŻA PIŁKA I MAŁA PIŁKA-ĆWICZENIA KLASYFIKACYJNE.

  • Segregowanie piłek według wielkości.

Rodzic przygotowuje 2 obręcze w dwóch różnych kolorach np. czerwonym i żółtym ( obręcze mogą być stworzone za pomocą wstążki bądź sznurka) oraz 3 małe i 4 duże piłki (jeśli dziecko nie ma w domu piłek różnej wielkości można je wykonać z papieru). Rodzic umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będzie wkładał duże piłki, a do żółtej- małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dziecko wskazuje obręcz, do której ma je włożyć.

  • Zabawa z elementami podskoku.

Dziecko na hasło rodzica: Małe piłki- podskakują delikatnie na palcach (Rodzic wyjaśnia, że małe piłki są lekkie). Gdy dziecko usłyszy hasło: Duże piłki-podskakują ciężko na całych stopach (Rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

4. PIŁKA -ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE.

piłka grafomotoryka

 

5.KARTA PRACY.

6.ZADANIE DOMOWE.

Wraz z rodzicami i rodzeństwem pójdźcie na spacer i wykorzystajcie piłkę do zabaw na świeżym powietrzu. Zabawy możecie wymyślać dowolnie.

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

Dziś przed nami:

-słuchowe zadania sportowe – ćwiczenie utrwalające;

-ćwiczenia z piłką-  PRZYGOTUJCIE PIŁKI!

– „Aktywnie spędzam czas”- rysunek wykonany pastelami, połączony z wycinanką

  1. Przywitajmy się piosenką „Songo”. Czy znacie już  refren? Jeśli tak, warto nauczyć się pierwszej zwrotki.

 

SONGO

1.Tak się zaczyna nasz nowy taniec,
to właśnie jego rytm,
może go tańczyć, kto tylko zechce,
możesz go tańczyć ty.
Wystarczy tylko trochę odwagi,
wystarczy tylko chcieć,
aby zabawić się razem z nami
i frajdę z tego mieć.

Ref. Songo, songo, songo
przybył do nas z Kongo
i dlatego właśnie tak wspaniale brzmi.
Songo, songo, songo
przybył do nas z Kongo
i dlatego właśnie zatańcz go i ty.

 

2. Sportowe ćwiczenia słuchowe (utrwalenie zadania). Przygotuj piłkę. Podziel na głoski (6-latki), na sylaby (5-latki) nazwy poniższych obrazków. Przy wymawianiu głosek/sylab podrzuć i złap piłkę. Możesz ją odbijać od podłogi. Policz głoski/ sylaby w wyrazach. W którym wyrazie jest głoska j? Który obrazek kojarzy się ze sportem, dlaczego?

3. Ułóż zdania do obrazków dotyczących sportu  na stronie 70. Policz wyrazy w zdaniu, jeśli potrafisz.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=72

 

4. Zabawy ruchowe z piłką.

5. Odgadnij rebusy, poproś o pomoc rodziców jeśli masz kłopot.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html#p=73

6. Zabawa ruchowa z piłką. Jeśli masz możliwość, postaw miskę, pudełko na zabawki przed sobą. Staraj się wrzucić piłkę do pojemnika, jeśli się uda zwiększ odległość.

W czasie zabawy możesz posłuchać piosenki „Songo”

7. Praca plastyczna

Zobacz, co robią dzieci na obrazku. Jak lubisz spędzać czas na dworze? Wykonaj rysunek pod tytułem „Aktywnie spędzam czas na świeżym powietrzu”. Możesz niektóre elementy wyciąć z gazety, np. drzewa, kwiaty, rower, piłkę.

Po wykonanej pracy koniecznie pobaw się na dworze!