14.04.2021 R.
ŚRODA
TEMATYKA TYGODNIA: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM
TEMAT DNIA: W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH
1. PORANNA GIMNASTYKA PRZY PIOSENCE
2. MOJE CIAŁO – ZABAWA RUCHOWA (ćwiczenia orientacji w schemacie ciała)
Dzieci swobodnie przemieszczają się po pokoju. Jeśli rodzic wymieni nazwę części ciała (dłoń – kolano – pięta – łokieć – palce rąk – nadgarstek – palce stóp), dziecko tą częścią ciała dotyka podłogi
3. SPORT, TO ZDROWIE – proszę o zapoznanie się z piosenką
4. CO TO, ZA ZAGADKA?
Dwie drużyny, bramki dwie.
W tym sporcie piłkę kopie się (piłka nożna)
Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,
W wodzie rękami i nogami machają (pływanie)
Wysocy panowie po boisku biegają,
Piłkę do kosza celnie wrzucają (koszykówka)
Dwie drużyny- między nimi siatka,
Odbijanie piłki to dla nich gratka. (siatkówka)
5. OBEJRZYJ BAJKĘ „SPORT, TO ZDROWIE”
6. ODPOWIEDZ NA PYTANIE:
- W jaki sposób spędzasz swój wolny czas?
- Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?
7. NACIŚNIJ KOŁO Z PROPOZYCJĄ ĆWICZENIA, A NASTĘPNIE Z ILOŚCIĄ POWTÓRZEŃ I BAW SIĘ DOBRZE. POWODZENIA:)
- DLA CHĘTNYCH DZIECI DO DRUKU
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
1. ROZGRZEWKA, CZYLI ZABAWY MUZYCZNO – RUCHOWE
2. SPORTOWE ZABAWY SŁUCHOWE
• Potrzebne przedmioty do zabawy – piłka lub skakanka
• Utrwalenie nazw dyscyplin sportowych z kart obrazkowych/
• Losowanie online dyscypliny sportowej oraz podział jej na głoski lub sylaby.
https://wordwall.net/pl/resource/14038193/polski/dyscypliny-sportowe
Lub wybór dyscypliny sportowej z kart obrazkowych:
• Po wylosowaniu i podzieleniu danej dyscypliny sportowej na głoski lub sylaby dziecko odbija piłka/ podrzuca do góry piłkę lub skaczę na skakance tyle razy ile jest głosek lub sylab w danej nazwie sportu.
• Np. pływanie to 8 głosek/3 sylaby, wiec dziecko rzuca lub odbija piłkę 8/3 razy, skacze na skakance.
3. ZABAWY PRZY PIOSENCE
4. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE PRZEDSZKOLAKÓW Z GAZETAMI
• Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
• Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
• Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
• Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
5. ZABAWA Z KARTKĄ – UTRWALENIE ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
• Potrzebne przedmioty do zabawy – kartka lub tablica korkowa, kolorowe kredki lub pinezki oraz oznaczenia kierunkowe wg poniższego schematu.
• Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje całościowo nazwy kierunków. Dziecko patrząc na wzór kreśli w powietrzy wyznaczone przez rodzica kierunki, następnie rysuje palcem na dywanie, ścianie, biurku, itp.
• Po utrwaleniu nazw kierunków rodzic nazywa kierunek oraz określa kolor kredki/pinezki, a zadaniem dziecka jest znaczenie na kartce lub tablicy wg podanej instrukcji.
6.ZABAWA RZUT KULĄ/ PCHNIĘCIE KULĄ.
Rodzic wyjaśnia, że jest taka dyscyplina sportowa, która nazywa się pchnięcie kulą. Kula jest metalowa, ciężka,
a sportowiec musi być silny.
Następnie Rodzic demonstruje rzut kulą, ale rolę kuli przejmuje piłka średniej wielkości. Później dziecko próbuje swoich sił w tej dyscyplinie. Każdy rzut jest nagradzany brawami.