DZIEŃ 12 – 14.04.2021 R.

 

14.04.2021 R.

ŚRODA

TEMATYKA TYGODNIA: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

TEMAT DNIA: W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH

1. PORANNA GIMNASTYKA PRZY PIOSENCE

2. MOJE CIAŁO – ZABAWA RUCHOWA (ćwiczenia  orientacji w schemacie ciała) 

Dzieci swobodnie przemieszczają się po pokoju. Jeśli rodzic wymieni nazwę części ciała (dłoń – kolano – pięta – łokieć – palce rąk – nadgarstek – palce stóp), dziecko tą częścią ciała dotyka podłogi

3. SPORT, TO ZDROWIE – proszę o zapoznanie się z piosenką

4. CO TO, ZA ZAGADKA?

Dwie drużyny, bramki dwie.

W tym sporcie piłkę kopie się  (piłka nożna)

Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,

W wodzie rękami i nogami machają  (pływanie)

Wysocy panowie po boisku biegają,

Piłkę do kosza celnie wrzucają    (koszykówka)

Dwie drużyny- między nimi siatka,

Odbijanie piłki to dla nich gratka.      (siatkówka)

5. OBEJRZYJ BAJKĘ „SPORT, TO ZDROWIE”

6. ODPOWIEDZ NA PYTANIE:

  • W jaki sposób spędzasz swój wolny czas?
  • Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

7. NACIŚNIJ KOŁO Z PROPOZYCJĄ ĆWICZENIA, A NASTĘPNIE Z ILOŚCIĄ POWTÓRZEŃ I BAW SIĘ DOBRZE. POWODZENIA:)

 

  • DLA CHĘTNYCH DZIECI DO DRUKU

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

1. ROZGRZEWKA, CZYLI ZABAWY MUZYCZNO – RUCHOWE

2. SPORTOWE ZABAWY SŁUCHOWE
• Potrzebne przedmioty do zabawy – piłka lub skakanka
• Utrwalenie nazw dyscyplin sportowych z kart obrazkowych/
• Losowanie online dyscypliny sportowej oraz podział jej na głoski lub sylaby.

https://wordwall.net/pl/resource/14038193/polski/dyscypliny-sportowe
Lub wybór dyscypliny sportowej z kart obrazkowych:

• Po wylosowaniu i podzieleniu danej dyscypliny sportowej na głoski lub sylaby dziecko odbija piłka/ podrzuca do góry piłkę lub skaczę na skakance tyle razy ile jest głosek lub sylab w danej nazwie sportu.
• Np. pływanie to 8 głosek/3 sylaby, wiec dziecko rzuca lub odbija piłkę 8/3 razy, skacze na skakance.
3. ZABAWY PRZY PIOSENCE

4. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE PRZEDSZKOLAKÓW Z GAZETAMI
Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
5. ZABAWA Z KARTKĄ – UTRWALENIE ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ
• Potrzebne przedmioty do zabawy – kartka lub tablica korkowa, kolorowe kredki lub pinezki oraz oznaczenia kierunkowe wg poniższego schematu.

• Rodzic wspólnie z dzieckiem odczytuje całościowo nazwy kierunków. Dziecko patrząc na wzór kreśli w powietrzy wyznaczone przez rodzica kierunki, następnie rysuje palcem na dywanie, ścianie, biurku, itp.
• Po utrwaleniu nazw kierunków rodzic nazywa kierunek oraz określa kolor kredki/pinezki, a zadaniem dziecka jest znaczenie na kartce lub tablicy wg podanej instrukcji.

6.ZABAWA RZUT KULĄ/ PCHNIĘCIE KULĄ.

Rodzic wyjaśnia, że jest taka dyscyplina sportowa, która nazywa się pchnięcie kulą. Kula jest metalowa, ciężka,
a sportowiec musi być silny.

Następnie Rodzic demonstruje rzut kulą, ale rolę kuli przejmuje piłka średniej wielkości. Później dziecko próbuje swoich sił w tej dyscyplinie. Każdy rzut jest nagradzany brawami.