29 marca 2021 r.
TEMATYKA TYGODNIA – WIELKANOC
PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: Zajączek Wielkanocny
+ program czytelniczy
„ŚWIĄTECZNE CZYTANIE BAJEK – WIELKANOC”
+ ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Cele główny:
• poznanie lub wzbogacenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych;
• zachęcenie do podejmowania działalności plastycznej i technicznej;
• rozbudzenie ciekawości poznawczej;
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania:
Przebieg zajęć:
1. ZABAWA PALUSZKOWA NA ROZGRZEWKĘ – „ZAJĄCZEK WIELKANOCNY”
• Rodzic czyta dwa razy rymowankę dziecku – dziecko może powtarzać.
• Wspólne pokazywanie gestów paluszkami do rymowanki:
Podskakuje zając (paluszki u jednej tworzą zająca i poruszamy udając podskoki),
uszami machając (machamy raz jednym raz drugim palcem)
tworzy pisaneczki (z paluszków układamy kształt jajka),
to w kropeczki (kropkujemy) to w paseczki (w powietrzu rysujemy paski).
Później zając zmyka (skaczemy paluszkami)
prosto do koszyka (druga rączka tworzy koszyczek),
a tam sól (udajemy solenie),
masełko (ruch smarowania),
chlebek pokrojony(kroimy palcem).
Zając zjadł wszystko (ruszamy palcami udając jedzenie)
i jest najedzony (masujemy brzuch).
• Film instruktażowy do zabawy paluszkowej.
2. ŚWIĄTECZNE CZYTANIE BAJEK – PROGRAM CZYTELNICZY
Program czytelniczy w okresie świąt jest na stałe wpisany w programie naszego Przedszkola. Zazwyczaj bajki dla dzieci czytają zaproszeni goście, ale w tym roku z powody obecnej sytuacji epidemiologicznej na całym świecie i w naszym kraju akcja promująca czytelnictwo wśród dzieci przebiegła w inny sposób.
Bajki o tematyce zbliżających się Świąt Wielkanocnych dla naszych przedszkolaków czytają nauczyciele naszego przedszkola. Każdego dnia w publikowanych materiałach znajdzie się jedna bajka dla dzieci.
Oto pierwszy dzień „Świątecznego Czytania Bajek – Wielkanoc” z bają pt. „Święta Wielkanocne”.
3. ZABAWA RUCHOWA PRZY MUZYCE C. SAINT – SAENSA „KARNAWAŁ ZWIERZĄT” – „ZAJĄCZKI”
• Dzieci zamieniają się w wielkanocne zajączki, a rodzice w koordynatorów muzyki oraz ruchów, które należy wykonać.
• Po włączeniu muzyki dzieci wesoła skaczą jak zajączki i słuchają poleceń rodziców.
• Rodzic wydaje polecenia do wykonania przez dziecko w czasie trwania utworu – elementy ruchowe w zabawie: skakanie, poruszania króliczymi uszami (ręce nad głową), chrupanie marchewki, klepanie po brzuszku, kładzenie się spać.
• Dla chętnych – rodzice mogą wyznaczać tempo wykonywania ruchów :
* muzyka głośno – szybkie ruchy;
* muzyka o umiarkowanej głośności – swobodne tempo dziecka;
* muzyka cicho – powolne ruchy;
4. KARTY PRACY DLA DZIECI 3 – 5 LETNICH
KARTA PRACY 1 – ZAJĄCZEK I PISANKI
KARTA PRACY 2 – WIELKANOCNY LABIRYNT
5. PIOSENKA O TEMATYCE WIELKANOCNEJ
oraz inne piosenki polecane dla dzieci:
6. ZAJĄCZEK WIELKANOCY WYKONANY ZE SKARPETKI
• Zachęcamy wszystkich do wykonania pracy technicznej pt. „Zajączek wielkanocny”.
• Do wykonania zajączka będzie potrzebna:
* skarpetka;
* ryż/kasza/wata (dowolnie wybrane wypełnienie);
*dwa kawałki sznureczka;
*kolorowa wstążka;
*marker/ mazak;
*nożyczki ;
*mała gumka recepturka;
• Wykonanie – film instruktażowy:
7. CO ZNAJDUJĘ SIĘ W WIELKANOCNYM KOSZYCZKU ? – PREZENTACJA DLA DZIECI
• Rozmowy swobodne rodziców oraz dzieci na temat tego co powinni znaleźć się
w Wielkanocnym koszyku.
• Wspólne oglądanie prezentacji multimedialnej.
WIELKANOCNY KOSZYCZEK – PREZENTACJA
8. BAJKA DLA DZIECI
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM DZIECI 3 – 5 LETNIE
- PRZYWITAJMY SIĘ PIOSENKĄ
2. OPIS DO ZADAŃ ORAZ KART PRACY DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP WIEKOWYCH W PLIKACH PONIŻEJ:
OPISY I KARTY PRACY:
- DZIECI 3 – LETNIE
3-LATKI OPIS DO ZAJĘĆ Z ANGIELSKIEGO
- DZIECI 4 – LETNIE
4-LATKI OPIS DO ZAJĘĆ Z ANGIELSKIEGO
4-LATKI KARTA PRACY 2 KOLOROWANKA
- DZIECI 5 – LETNIE
5-LATKI OPIS DO ZAJĘĆ Z ANGIELSKIEGO
5-LATKI KARTA PRACY ZOO 1
5-LATKI KARTA PRACY ZOO 2
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
- Obejrzyj uważnie film opowiadający o tradycjach związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
- Czy podobał się film?
- Jak można ozdobić wielkanocne jajka?
- Co symbolizuje baranek wielkanocny?
- Kiedy usłyszymy bijące w kościołach dzwony?
- Jak inaczej nazywamy drugi dzień Świąt Wielkanocnych? Dlaczego?
2. Zabawy ruchowe z małą piłeczką, która na niby będzie jajkiem.
Podrzuć piłeczkę i złap, staraj się podrzucać raz prawą, raz lewą ręką. Następnie podrzucaj piłeczkę , klaśnij i złap. Połóż piłeczkę na podłodze, przeskakuj przez nią ze złączonymi nogami. Skacz do przodu i do tyłu. Połóż piłeczkę na stołowej łyżce i staraj się iść tak, aby piłka nie spadła.
3. UTRWALENIE POZNANYCH LITER – KARTA PRACY LUB LEKCJA ONLINE
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6073/poznawanie-liter-literkowa-rozsypanka
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM DZIECI 6 – LETNIE
- PRZYWITAJMY SIĘ PIOSENKĄ
2. OPIS DO ZADAŃ ORAZ KART PRACY DLA DZIECI 6 – LETNICH:
OPISY I KARTY PRACY: