DZIEŃ 1 – 23 MARCA 2020 r. PONIEDZIAŁEK
Temat: W POSZUKIWANIU WIOSNY
Cel główny :
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
• Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych;
• Uważna obserwacja przyrody;
• Doskonalenie grafomotoryki;
1. ROZGRZEWKA DO ZAJĘĆ – NAUKA RYMOWANKI
• „Już skończyła nam się zima, teraz wiosna się zaczyna” – rodzic wraz z dzieckiem powtarza rymowankę w różnych pozycjach – na stojąco, na leżąco, kucając, podskakując lub głośno i cicho.
2. WYSŁUCHANIE OPOWIADANIA – OLEK I ADA „OZNAKI WIOSNY”
• Serdecznie prosimy o wysłuchanie opowiadania z przygód naszych książkowych bohaterów, czyli Olka i Ady.
• Link do opowiadania – https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc
• Rozmowa na temat opowiadania:
a) O jakiej porze roku opowiada dziadek w opowiadaniu?
b) Jakie oznaki wiosny odnalazły dzieci w opowiadaniu?
3. ZABAWA RUCHOWA – Z KWIATKA NA KWIATEK
• Na podłodze rozkładamy kolorowe kartki lub kartki z rysunkami kwiatków , natomiast dzieci (wraz z rodzicami) zamieniają się w motylki i wesoło przeskakują z kwiatka na kwiatek zachowując przy tym równowagę. Wesołej zabawy!
4. OBSERWACJA PRZYRODY
• W czasie spaceru (oczywiście bezpiecznego), pobytu w ogrodzie lub wyglądając przez okno dzieci szukają oznak wiosny i opowiadają o nich swoim rodzicom.
5. KARTA PRACY DLA DZIECI 3 – 5 LETNICH
KWIATEK– DO POBRANIA
KARTY PRACY – DZIECI SZEŚCIOLETNIE
Do pobrania są karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady BB+, CZĘŚĆ 3.
Do wykonania karty na str. 52-53
Nowe przygody Olka i Ady cz.3. FIOLETOWA
6.