12.04.2021 R.
TEMATYKA TYGODNIA
CHCIAŁBY BYĆ SPORTOWCEM
PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: DYSCYPLINY SPORTOWE
ORAZ ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
- WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ – ZAGADKA TEMATYCZNA
Skoki, biegi, gimnastyka
wspólną nazwę mają.
Jakie je wszystkie razem
ludzie nazywają?
- To oczywiście SPORT.
- Nauka rymowanki oraz jej rytmiczne powtarzanie (klaskanie, mówienie cicho i głośno, rapując, itp.)
Gdy sportowcem zostać chcę, muszę ćwiczyć całe dnie!
- ĆWICZENIA NA ROZGRZEWKĘ
- NAZYWANIE POSZCZEGÓLNYCH DYDSCYPLIN SPORTOWYCH
https://wordwall.net/pl/resource/14038193/polski/dyscypliny-sportowe
- ZABAWA RUCHOWA
- PRACA PLASTYCZNA – ZAPROJEKTUJ SWOJĄ PIŁKĘ
- ZABAWA PRZY PIOSENCE
Osłuchanie z piosenką „Chcę być sportowcem”
- Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.
- Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać…
- Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….
- Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę,
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
Rozmowa na temat piosenki:
- Co ćwiczy chłopiec?
- Kim chciałby zostać?
Zabawa przy piosence:
Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.
- ZAGADKI DOTYCZACE SPORTU
https://wordwall.net/pl/resource/14101838/przedszkole/dyscypliny-sportowe-test
- ZOSTAŃ SPORTOWCEM
https://wordwall.net/pl/resource/2854323/dyscypliny-sportowe
ZADANIA DLA STARSZAKÓW
TEMAT TYGODNIA : Chciałbym być sportowcem.
Dziś posłuchacie i spróbujecie nauczyć się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”
oraz poznacie literę J, j.
- Nazwij dyscypliny sportowe, które widzisz na obrazku. Jaki sport chcielibyście uprawiać?
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64
- Zabawa ruchowa: Naśladujcie kolejno sportowców na obrazkach. Pokażcie , jak poruszają się pływacy, tenisista, skoczek wzwyż, kolarz- czyli jazda na rowerze, koszykarz. Spróbujcie zapamiętać nazwy dyscyplin sportowych.
- Wiersz Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza, kto potrafi może go samodzielnie odczytać.
GIMNASTYKA
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
- Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym?
- Poproście o kilkukrotne przeczytanie wiersza, powtarzajcie fragmenty, rapując:)
- Zabawa ruchowa – posłuchajcie piosenki i poćwiczcie!
4. Zabawy i ćwiczenia z literą „J, j”.
- Jak nazywają się te owoce i gdzie rosną?
- To oczywiście jagody. Podziel słowo „jagody” sylaby oraz głoski.
- Jakie jeszcze słowa zaczynają się na literę „j” ? Np. jeleń, jesień…
- Jakie znasz imiona na literę J? Pamiętaj, że imiona piszemy wielką literą. (Jola, Janek…)
- W jakich słowach „j’ jest na końcu? (pokój, Andrzej, mój….)
- Czy „J” jest spółgłoską, czy samogłoską?
Oczywiście jest spółgłoską, więc zaznaczamy ją niebieskim kolorem.
Zwróć uwagę, jak należy pisać literę. Pisanie zaczynamy w miejscu, które pokazuje czerwona kropka . Napisz kilka razy tę literę palcem w powietrzu, na stole lub na dywanie. Napisz WIELKĄ i małą literę J.
- Przeczytaj sylaby:
5. Zabawa ruchowa- wykonaj ćwiczenia, jak na obrazku z lewej strony:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
6. Ozdabianie litery. Jeśli masz możliwość , poproś o wydrukowanie karty pracy.
7. Zabawy i ćwiczenia online z poznaną literą.
https://view.genial.ly/5f11b61ccc2d500d16df93ba/interactive-content-wprowadzamy-literke-j
https://wordwall.net/resource/1228792/g%C5%82oska-j
https://wordwall.net/resource/1179244/litera-j
https://wordwall.net/resource/1242356/rebusy-dopasuj-litery-do-obrazk%C3%B3w
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM DLA MALUCHÓW I STARSZAKÓW
1. Słowniczek na dziś:
Football [czytamy: futol]– piłka nożna
Basketball [czyt. basketbol] – koszykówka
Tennis [czyt. tenys] – tenis
Gymnastics [czyt. dżymnastiks] – gimnastyka
Swimming [czyt. słimin] – pływanie
Cycling [czyt. sajklin] – kolarstwo
Cycling oznacza kolarstwo, ale „riding a bike” – jazdę na rowerze.
AKCESORIA SPORTOWE: bike, ball, racket, swimming cap.
2. SŁOWNICZEK OBRAZKOWY DLA DZIECI:
3. KARTY PRACY DLA DZIECI
karta-pracy-nr-1-match-the-words-3-4-latki
karta-pracy-nr-3-read-and-draw
karta-pracy-nr-4-count-and-match
4. PIOSENKI DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM
5. PROPOZYCJE GIER I ZABAW DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM – MATERIAŁ
DLA 3, 4, 5 I 6-LATKÓW:
- Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane ze sportem na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
- Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane ze sportem razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
- „Simon says” – Rodzic wypowiada „Simon says….” I podaje komendy takie jak: play football, play basketball, swim, play tennis, do gymnastics , go cycling. Dzieci wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” .
- Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną ze sportem. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica dyscyplinę sportową. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie dyscypliny zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.