DZIEŃ 10- 12.04.2021 R.

 

 12.04.2021 R.

TEMATYKA TYGODNIA

CHCIAŁBY BYĆ SPORTOWCEM

PONIEDZIAŁEK

TEMAT DNIA: DYSCYPLINY SPORTOWE

ORAZ ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM 

 

  1. WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ – ZAGADKA TEMATYCZNA

Skoki, biegi, gimnastyka

wspólną nazwę mają.

Jakie je wszystkie razem

ludzie nazywają?

  • To oczywiście SPORT.
  • Nauka rymowanki oraz jej rytmiczne powtarzanie (klaskanie, mówienie cicho i głośno, rapując, itp.)

 Gdy sportowcem zostać chcę, muszę ćwiczyć całe dnie!

 

  1. ĆWICZENIA NA ROZGRZEWKĘ
  2. NAZYWANIE POSZCZEGÓLNYCH DYDSCYPLIN SPORTOWYCH
    https://wordwall.net/pl/resource/14038193/polski/dyscypliny-sportowe
  1. ZABAWA RUCHOWA

  1. PRACA PLASTYCZNA – ZAPROJEKTUJ SWOJĄ PIŁKĘ

 

  1. ZABAWA PRZY PIOSENCE

Osłuchanie z piosenką „Chcę być sportowcem”

  1. Biegam bardzo szybko
    w piłkę dobrze gram
    Kim zostanę już za chwilę
    zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

  1. Chodzę też na judo
    Wiele chwytów znam
    Kim zostanę, już za chwilę
    Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać… 

  1. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

  1. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

Rozmowa na temat piosenki:

  • Co ćwiczy chłopiec?
  • Kim chciałby zostać?

Zabawa przy piosence:

Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

  1. ZAGADKI DOTYCZACE SPORTU

https://wordwall.net/pl/resource/14101838/przedszkole/dyscypliny-sportowe-test

  1. ZOSTAŃ SPORTOWCEM

https://wordwall.net/pl/resource/2854323/dyscypliny-sportowe

 

 

ZADANIA DLA STARSZAKÓW

TEMAT TYGODNIA : Chciałbym być sportowcem.

Dziś posłuchacie i spróbujecie nauczyć się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”
oraz poznacie literę J, j.

  1. Nazwij dyscypliny sportowe, które widzisz na obrazku. Jaki sport chcielibyście uprawiać?
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=64
  2.  Zabawa ruchowa: Naśladujcie kolejno sportowców na obrazkach. Pokażcie , jak poruszają się pływacy, tenisista, skoczek wzwyż, kolarz- czyli jazda na rowerze, koszykarz. Spróbujcie zapamiętać nazwy dyscyplin sportowych.
  3. Wiersz Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.
    Poproście rodziców o przeczytanie wiersza, kto potrafi może go samodzielnie  odczytać.

GIMNASTYKA

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody 

niezawodne są metody. 

  • Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym?
  • Poproście o kilkukrotne przeczytanie wiersza, powtarzajcie fragmenty, rapując:) 
  • Zabawa ruchowa –  posłuchajcie piosenki i poćwiczcie!

    4. Zabawy i ćwiczenia  z literą  „J, j”.

  • Jak nazywają się te owoce i gdzie rosną?
  • To oczywiście jagody. Podziel słowo „jagody” sylaby oraz  głoski.
  • Jakie jeszcze słowa zaczynają się na literę „j” ? Np. jeleń, jesień…
  • Jakie znasz imiona na literę J? Pamiętaj, że imiona piszemy wielką literą. (Jola, Janek…)
  • W jakich słowach „j’ jest na końcu? (pokój, Andrzej, mój….)
  • Czy „J” jest spółgłoską, czy samogłoską?
    Oczywiście jest spółgłoską, więc zaznaczamy ją niebieskim kolorem.

Zwróć uwagę, jak należy pisać literę. Pisanie zaczynamy w miejscu, które pokazuje czerwona kropka . Napisz kilka razy tę literę palcem w powietrzu, na stole lub  na dywanie. Napisz WIELKĄ i małą literę J.

  • Przeczytaj sylaby:

  5. Zabawa ruchowa- wykonaj ćwiczenia, jak na obrazku z lewej strony:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

 

  6. Ozdabianie litery. Jeśli masz możliwość , poproś o wydrukowanie  karty pracy.

   7. Zabawy i ćwiczenia online z poznaną literą.

https://view.genial.ly/5f11b61ccc2d500d16df93ba/interactive-content-wprowadzamy-literke-j
https://wordwall.net/resource/1228792/g%C5%82oska-j
https://wordwall.net/resource/1179244/litera-j
https://wordwall.net/resource/1242356/rebusy-dopasuj-litery-do-obrazk%C3%B3w

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM DLA MALUCHÓW I STARSZAKÓW

1. Słowniczek  na dziś:

Football [czytamy: futol]– piłka nożna

Basketball [czyt. basketbol] – koszykówka

Tennis [czyt. tenys] – tenis

Gymnastics [czyt. dżymnastiks] – gimnastyka

Swimming [czyt. słimin] – pływanie

Cycling [czyt. sajklin] – kolarstwo

Cycling oznacza kolarstwo, ale „riding a bike” – jazdę na rowerze.

AKCESORIA SPORTOWE: bike, ball, racket, swimming cap.

2. SŁOWNICZEK OBRAZKOWY DLA DZIECI:

3. KARTY PRACY DLA DZIECI

karta-pracy-nr-1-match-the-words-3-4-latki

karta-pracy-nr-2-5-6-latki

karta-pracy-nr-3-read-and-draw
karta-pracy-nr-4-count-and-match

4. PIOSENKI DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM

5. PROPOZYCJE GIER I ZABAW DLA DZIECI W JĘZYKU ANGIELSKIM – MATERIAŁ
DLA 3, 4, 5 I 6-LATKÓW:

  • Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane ze sportem na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
  • Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane ze sportem razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
  • Simon says” – Rodzic wypowiada „Simon says….” I podaje komendy takie jak: play football, play basketball, swim, play tennis, do gymnastics , go cycling. Dzieci wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” .
  • Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną ze sportem. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica dyscyplinę sportową. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie dyscypliny zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.